شناسهٔ خبر: 50387130 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گوترش خواستار لغو ممنوعیت تردد در گذرگاه‌های غزه شد

دبیرکل سازمان ملل متحد از رژیم صهیونیستی خواست ممنوعیت تردد در گذرگاه‌های غزه را لغو کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی عرب ۴۸؛ گوترش دیروز دوشنبه، به تل آویو توصیه کرد تمام اقدامات خود را برای بستن گذرگاه‌های منتهی به نوار غزه لغو کند و به قوانین بین المللی بشردوستانه در مورد غیرنظامیان فلسطینی احترام بگذارد.

این درخواست گوترش در گزارش سالانه ارائه شده وی به اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد «اقدامات رژیم صهیونیستی که بر حقوق مردم فلسطین در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی تأثیر منفی می‌گذارد» بود، که محتوای آن روز دوشنبه منتشر شد.

این گزارش که از ۱ ژوئن ۲۰۲۰ تا ۳۱ می ۲۰۲۱ را پوشش می‌دهد، "موانع متعدد بر سر راه برخورداری از حقوق بشر در سرزمین اشغالی فلسطین، ناشی از سیاست‌ها و عملکرد‌های تل آویو" را تشریح می‌کند.

گوترش توصیه کرد تل آویو تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از احترام کامل به حقوق انسانی غیرنظامیان فلسطینی که تحت اشغال زندگی می‌کنند انجام دهد و باید از اینکه هرگونه استفاده از زور مطابق با قوانین و استاندارد‌های بین‌المللی باشد، اطمینان دهد.

وی همچنین از تل آویو خواست تا فورا به تمام اعمالی که ممکن است به شکنجه یا سایر رفتار‌ها یا مجازات‌های ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز منجر شود پایان داده و تضمین‌هایی برای عدم تکرار چنین اعمالی ارائه کند.

گوترش از تل آویو خواست فورا اقدامات مربوط به بستن گذرگاه‌های نوار غزه را لغو کند و اطمینان حاصل کند که همه فلسطینی‌ها از حق آزادی حرکت و آمد و شد در سرزمین‌های اشغالی فلسطین برخوردار هستند.

گوترش بر لزوم انجام مسئولیت‌های رژیم اشغالگر برای اطمینان از دسترسی کافی فلسطینی‌ها به مراقبت‌های بهداشتی، احترام به حقوق کودکان فلسطینی و اطمینان از اینکه روزنامه نگاران، مدافعان حقوق بشر و بازیگران جامعه مدنی بدون آزار و اذیت، قادر به انجام وظایف خود هستند، تاکید کرد.

از سوی دیگر، دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش خود توصیه‌ای به آنچه که به عنوان مقامات فلسطینی و گروه‌های مسلح (جناح‌های مقاومت) در غزه توصیف کرد، ارائه کرد که در آن باید قوانین بین‌المللی بشردوستانه به ویژه اصول تمایز، تناسب، احتیاط و پاسخگویی در قبال تمامی تخلفات رعایت شود.

انتهای پیام/

نظر شما