شناسهٔ خبر: 50383687 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سازمان ملل بازگشایی گذرگاه‌های غزه را خواستار شد

سازمان ملل متحد از رژیم صهیونیستی خواست تا به مسئولیت خود به عنوان رژیم اشغالگر عمل کرده و تمامی گذرگاه‌های نوار غزه را بازگشایی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد با ارائه گزارش سالانه به اعضای مجمع عمومی این سازمان، به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه حقوق بشر ملت فلسطین در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی پرداخت.

در این گزارش که مربوط به ۱ ژوئن ۲۰۲۰ تا ۳۱ ماه می ۲۰۲۱ است به موانع متعدد بر سر راه حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین در نتیجه سیاست‌ها و رفتارهای اسرائیل اشاره شده است.

گوترش در گزارش خود از رژیم صهیونیستی خواسته است تا تدابیر لازم برای تضمین احترام کامل به حقوق بشر غیرنظامیان فلسطینی را اتخاذ کند.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، دبیرکل سازمان ملل همچنین از رژیم صهیونیستی برای پایان فوری همه اقدامات علیه این غیرنظامیان که گاهی به حد شکنجه، مجازات سنگین و غیرانسانی می‌رسد، درخواست کرد.

گوترش از تل‌آویو خواست تا سریعا اقدامات مربوط به تعطیلی همه گذرگاه‌های منتهی به نوار غزه را لغو و برخورداری فلسطینیان از حق آزادی تردد در اراضی اشغالی فلسطین را تضمین کند.

وی پایبندی اسرائیل به مسئولیت خود به عنوان رژیم اشغالگر و تضمین دستیابی فلسطینیان به خدمات بهداشتی مناسب، رعایت حقوق کودکان فلسطینی و حقوق روزنامه‌نگاران و مدافعان حقوق بشر را ضروری خواند.

غزه دارای سه گذرگاه است که یکی گذرگاه رفح در جنوب متصل به مصر و دو گذرگاه دیگر متصل به فلسطین اشغالی یکی گذرگاه تجاری کرم ابو سالم ویژه حمل‌ونقل کالا (جنوب) و دیگری گذرگاه بیت حانون/ایرز ویژه تردد افراد (شمال) است.  

بیش از دو میلیون فلسطینی ساکن غزه هستند که از سال ۲۰۰۷ تحت محاصره شدید رژیم صهیونیستی قرار دارند.

انتهای پیام/م

نظر شما