شناسهٔ خبر: 50380056 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سردار حمیدی در نشست خبری عنوان کرد

جان باختن سالانه ۴ هزار نفر بر اثر آلودگی هوا در تهران/ افزایش ۳۷ درصدی تردد مردم پایتخت، نسبت به قبل از کرونا

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: سالانه ۴ هزار نفر در تهران به دلایل مستقیم و غیر مستقیم مرتبط با آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نشست رسانه‌ای رئیس پلیس راهور تهران بزرگ سردار محمد حسین حمیدی در قرارگاه پلیس راهور تهران بزرگ امروز سه‌شنبه چهارم آبان ماه سال جاری برگزار شد.

سردار حمیدی در این نشست خبری به تحلیل وضعیت ترافیکی در ۶ ماهه دوم سال ١۴٠٠ و تحلیل تصادفات پایتخت و اقدامات و طرح‌های ترافیکی پیش رو در سال جاری پرداخت.

وی گفت: سالانه ۴ هزار نفر در تهران به دلایل مستقیم و غیر مستقیم مرتبط با آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.

افزایش ۳۷ درصدی تردد مردم پایتخت، نسبت به قبل از کرونا

سردار حمیدی گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۲۷۵ نفر از شهروندان تهرانی جان خود را بر اثر تصادف از دست دادند و اگر چه این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است، اما همچنان آمار قابل توجهی است.

سردار حمیدی گفت: امروز در حوزه حمل و نقل دچار مشکل هستیم و بیشترین آلودگی‌ها مربوط به حمل و نقل و موتور سیکلت‌هاست.

وی یادآور شد: کاهش و مهار آلودگی هوای پایتخت نیازمند برنامه‌ریزی صحیح و طراحی ساز و کار‌های مناسب میان همه دستگاه‌های مربوطه است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در حال حاضر هنوز به اوج ترافیک نرسیدیم و افزایش تردد مردم برای واکسیناسیون عمومی نیز علت بخشی از ترافیک فعلی بوده و ترافیک در ساعت ۲۱ به بعد کاهش پیدا می‌کند.

سردار حمیدی از افزایش ۳۷ درصدی تردد نسبت به قبل از کرونا خبر داد و گفت: با توجه به شرایط کرونایی استفاده از وسایل نقلیه عمومی ۳۳ درصد کاهش داشته است و با بهبود شرایط و به روز شدن تجهیزات حمل و نقل عمومی بار ترافیک پایتخت هم کاهش پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: موضوع لغو محدودیت‌های شبانه تردد، اصلاح ساعت کاری و همچنین اصلاح ساعات طرح ترافیک از طرف پلیس پیشنهاد و مطرح شده است و به ستاد ملی مقابله با کرونای استان و شورای عالی ترافیک ارائه شده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: در تصادفات رخ داده در شهر تهران ۱۰۸ نفر جان خود را از دست دادند و عمده دلایل آن عبور از عرض آزاد راه، عدم توجه عابر پیاده و مواردی این چنینی بوده است.

سردار حمیدی از جانباختن ۱۲۶ نفر راکب موتورسوار در شش ماه نخست سال جاری بر اثر تصادف خبر داد و گفت: ۴۶ درصد از تصادفات منجر به فوت مختص موتور سیکلت سواران بوده است.

وی اضافه کرد: ۷۰ هزار موتور سیکلت از گذشته در پارکینگ‌های مربوطه قرار داشت و در حال حاضر ۵۰ تا ۶۰ هزار موتور سیکلت در پارکینگ‌ها وجود دارد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: میانگین تصادفات در شهر تهران در روز بین ۱۰۰۰ و ۵۰۰ تا ۲ هزار تصادف است و بر اثر تصادفات در طول سال ۶۰۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند.

نظر شما