شناسهٔ خبر: 50369573 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هنرمندان همدان در ششمین دوسالانه خوشنویسی ملی ایران تقدیر شدند

گروه استان‌ها- خوشنویسی هنری اصیل و روح نواز است که برگزاری جشنواره‌ها چون دوسالانه خوشنویسی ملی به بالندگی آن کمک می‌کند و هنرمندان همدان هم در این جشنواره موفق به کسب مقام شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، خوشنویسی یکی از زیباترین هنرهای به جای مانده از پیشینیان است که با وجود اختراع ماشین‌آلات چاپ و متون تایپی هنوز جایگاه ویژه خود را دارد.

هنری اصیل و روح بخش که زینت بخش مساجد، آستان مقدس امامزادگان، خانه‌ها، بناهای تاریخی و حتی اداره‌ها است.

هنری روح بخش که برای پویایی و بالندگی نیاز به حمایت دارد و ششمین دوسالانه خوشنویسی ملی ایران چنین هدفی را دنبال می‌کند.

این جشنواره با هدف اعتلای بیش از پیش جایگاه هنر خوشنویسی در سطح ملی، ایجاد بستر مناسب برای عرضه و ارائه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارزشمند هنر خوشنویسی، زمینه‌سازی برای بالندگی هنرمندان خوشنویس، گسترش فرهنگ دیداری مردم جامعه در ارتباط با هنر خوشنویسی، رونق‌بخشی و توجه ویژه به ارتقای اقتصاد هنر خوشنویسی و گسترش ارتباطات هنری در بین هنرمندان خوشنویس برگزار شد.

ششمین دوسالانه خوشنویسی ملی ایران شامل بخش‌های مسابقه، بخش ویژه بزرگداشت استاد عمادالکتاب سیفی قزوینی، بخش نمایشگاهی و بخش نشست‌ها و کارگاه‌های علمی، تخصصی بود.

آثار ارسالی به این جشنواره می‌توانست آیات، روایات و احادیث، اشعار و متن‌های فاخر ادبیات فارسی، سخنان بزرگان و نام آوران جهان و معرفی فرهنگ، هنر و تاریخ ایران را دربرگیرد.

ششمین دوسالانه خوشنویسی ملی ایران پس از انجام فراخوان، جمع‌آوری آثار و داوری از برگزیدگان این جشنواره تقدیر کرد.

استان همدان هم به عنوان مهد هنرهای متعدد توانست در این رقابت بدرخشد و هنرمندان خوشنویس استان دو سکوی برتر رقابت را به خود اختصاص دادند.

رئیس انجمن خوشنویسان همدان در این باره گفت: ششمین دوسالانه خوشنویسی ایران معتبرترین رویداد خوشنویسی در ایران است و بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، هزار و 141 اثر به این دوسالانه ارسال شد.

خسرو نجومی افزود: پس از بررسی این آثار، 250 اثر به مرحله حضوری نویسی بخش مسابقه راه پیدا کرد و هنرمندان در رشته‌های نستعلیق، شکسته، ثلث، نسخ و نقاشی‌خط با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی بیان کرد: هنرمندان همدان هم که همواره حضور موفقی در جشنواره‌ها دارند توانستند در معتبرترین رویداد خوشنویسی ایران دو جایگاه برتر را به خود اختصاص دادند.

نجومی اعلام کرد: با رأی هیئت داوران در بخش خط ثلث، علی سلطانی به عنوان نفر سوم دوسالانه و در رشته نقاشی خط، هادی هنردوست به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

انتهای پیام/744/ح

نظر شما