شناسهٔ خبر: 66974084 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان کرمان خبرداد؛

فراهم شدن زمینه اشتغال صدها نفر از خانواده زندانیان در کرمان

کرمان_رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: زمینه اشتغال صدها نفر از خانواده زندانیان فراهم شده و برخی از فرزندان زندانیان حتی تحصیلات عالیه را پشت سر گذاشته و مشغول به کار شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی عصر شنبه در مراسم روز حمایت از خانواده زندانیان نیازمند کرمان با عنوان «نسیم مهر» با اشاره به سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام (ره) اظهار کرد: در کنار همه ویژگی‌های شخصیتی بنیانگذار انقلاب اسلامی و در کنار مسائل اجتماعی قبل و بعد از پیروزی انقلاب، بعد از تأسیس نظام اسلامی توجه معظم له به اقشار ضعیف جامعه را می‌بینیم.

وی افزود: در روزهای ابتدایی انقلاب فرمان تأسیس کمیته امداد را دادند تا به افراد بی‌بضاعت و نیازمند جامعه رسیدگی شود و با اجازه نام نهادن کمیته امداد به اسم خودشان خواستند به همه تاکید کنند که در هر جایگاهی هستیم، به محرومان و نیازمندان توجه داشته باشیم.

حمیدی، بیان کرد: به تاسی از معمار کبیر انقلاب، برای حمایت از زندانیان انجمنی راه‌اندازی شده که با استفاده مستقیم از کمک خیران، خانواده‌های بی بضاعت و نیازمند زندانی را حمایت می‌کنند و خوشبختانه انجمن مورد اعتماد خیران و مردم قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: امروز می‌بینیم انجمن حمایت از زندانیان در کنار ستاد دیه که متصل به خیران و مردم هستند، خدمات خوب و ارزشمندی را به خانواده زندانیان و افراد تحت پوشش ارائه می‌دهند و هر ساله با برگزاری برنامه‌های مختلف تلاش می‌کنیم توجه مردم را به این نهادهای خیریه در قوه قضائیه از جمله ستاد دیه و … جلب کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۵۳ خانواده زندانیان نیازمند در مرکز استان کرمان تحت حمایت انجمن قرار دارند افزود: سال گذشته قریب به ۱۶ و نیم میلیارد تومان مجموع خدمات ارائه شده انجمن به این خانوارها بوده است.

حمیدی، با بیان اینکه این خدمات در زمینه آموزش، کمک معیشتی، خدمات مشاوره‌ای، مسائل اجتماعی و … است گفت: اولویت کار انجمن، توانمندسازی خانواده زندانیان نیازمند است و باید برای اشتغالزایی این خانواده‌ها اقدام کنیم تا از حمایت‌های مالی انجمن بی نیاز شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: در این راستا زمینه اشتغال صدها نفر از خانواده زندانیان فراهم شده و برخی از فرزندان زندانیان حتی تحصیلات عالیه را پشت سر گذاشته و مشغول به کار شده‌اند.

نظر شما