شناسهٔ خبر: 66970639 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

توانمندسازی خانواده زندانیان نیازمند در اولویت است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: توانمندسازی خانواده زندانیان نیازمند در اولویت است و در این راستا زمینه اشتغال صدها نفر از خانواده زندانیان فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی عصر امروز در مراسم روز حمایت از خانواده زندانیان نیازمند کرمان با عنوان «نسیم مهر» با تسلیت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام(ره) اظهار داشت: بنیانگذار انقلاب اسلامی و در کنار همه مسائل اجتماعی قبل و بعد از پیروزی انقلاب، به اقشار ضعیف جامعه توجه ویژه‌ای داشتند و در روزهای ابتدایی انقلاب فرمان تاسیس کمیته امداد را دادند.

وی با اشاره به توجه امام راحل به افراد بی‌بضاعت و نیازمند جامعه، گفت، همه باید به محرومان و نیازمندان جامعه توجه داشته باشیم و در این راستا به تاسی از معمار کبیر انقلاب، برای حمایت از زندانیان انجمنی راه‌اندازی شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه امروز می‌بینیم انجمن حمایت از زندانیان در کنار ستاد دیه که متصل به خیران و مردم هستند، خدمات خوب و ارزشمندی را به خانواده زندانیان و افراد تحت پوشش ارائه می‌دهند، ادامه داد: هر ساله با برگزاری برنامه‌های مختلف تلاش می‌کنیم توجه مردم را به این نهادهای خیریه در قوه قضائیه از جمله ستاد دیه و غیره جلب کنیم.

وی با اشاره به اینکه هزار و 353 خانواده زندانیان نیازمند در مرکز استان کرمان تحت حمایت انجمن قرار دارند، گفت: سال گذشته قریب به 16.5 میلیارد تومان مجموع خدمات ارائه شده این انجمن به خانواده زندانیان نیازمند کرمان بوده است.

حمیدی با بیان اینکه این خدمات در زمینه آموزش، کمک معیشتی، خدمات مشاوره‌ای، مسائل اجتماعی و غیره است، ادامه داد: اولویت کار انجمن، توانمندسازی خانواده زندانیان نیازمند است و باید برای اشتغالزایی این خانواده‌ها اقدام کنیم تا از حمایت‌های مالی انجمن بی نیاز شوند.

وی بیان کرد: در این راستا زمینه اشتغال صدها نفر از خانواده زندانیان فراهم شده و برخی از فرزندان زندانیان حتی تحصیلات عالیه را پشت سر گذاشته و مشغول به کار شده‌اند.

انتهای پیام/511/

برچسب‌ها:

نظر شما