شناسهٔ خبر: 50357396 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پایان ششمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا / برگزیدگان ششمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا تعیین شدند

دبیرعلمی جشنواره دانش آموزی ابن سینا گفت: برگزیدگان ششمین جشنواره از میان ۳۶۰۰ دانش آموز ایرانی و ۱۶ تیم خارجی مشخص شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از دبیرخانه دائمی جشنواره دانش آموزی ابن سینا، مهندس مهدی رشیدی جهان دبیر جشنواره در آیین مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان این دوره جشنواره که برای اولین بار به صورت بین المللی برگزار شد، گفت: جشنواره بین المللی دانش آموزی ابن سینا با هدف شناسایی و پرورش استعداد‌های نوجوان در زمینه‌های مختلف علمی به عنوان سرمایه‌های ارزشمند ایران عزیز در شهریور و مهر ماه ۱۴۰۰ به صورت برخط برگزار شد.

وی ادامه داد: این دوره از جشنواره به صورت بین المللی و با حمایت فدراسیون جهانی مخترعین IFIA و MILSET برخوردار بود که ۸۵۰ تیم شرکت کننده داخلی و ۱۲۰ تیم بین المللی از ۱۶ کشور خارجی در محور‌های مختلف به رقابت با یکدیگر پرداختند.

رشیدی جهان افزود: جشنواره امسال نیز با حضور بیش از ۳۶۰۰ دانش آموز ایرانی از مدارس و پژوهشسرا‌ها از نقاط مختلف کشور همچون دوره‌های گذشته همراه بود که در پنج محور دستاوردها، سازه‌ها و اختراعات، سمینار‌های علمی، برنامه نویسی، ایده پردازی، ماراتون کسب و کار و TED TALK به صورت آنلاین به داور‌ها ارائه گردید و پس از مراحل مختلف داوری، برگزیدگان جشنواره تعیین شدند.

دبیر جشنواره دانش آموزی ابن سینا با اشاره به موفقیت‌های سال‌های اخیر برگزیدگان جشنواره ابن سینا در مسابقات جهانی و بین المللی، بیان داشت: برگزیدگان ایرانی این دوره از جشنواره دانش آموزی ابن سینا نیز همچون سال‌های گذشته به مسابقات جهانی و بین المللی معتبر اعزام خواهند شد.

وی همچینین با اشاره به تجربه موفق در برگزاری جشنواره به صورت بین المللی، افزود: امروز در مراسمی به منظور معرفی و تقدیر از برگزیدگان رویداد که با حضور نمایندگانی از ۱۶ کشور جهان برگزار می‌شود، به منتخبین مدال‌های طلا، نقره، برنز و دیپلم افتخار اهدا خواهد شد و اسامی برندگان در وب سایت جشنواره متعاقبا قابل مشاهده خواهد بود.

نظر شما