شناسهٔ خبر: 68003361 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

‌متهم قبل از دستگیری برای فرار از دست مأموران برای خودش گواهی فوت دروغین صادر و مراسم ترحیم برگزار کرده بود

سردسته باند قاچاق دختران اعدام می‌شود

روزنامه جوان

اوایل سال ۹۹ بود که مأموران پلیس در جریان فعالیت باند خلافکاری قرار گرفتند که پس از فریب دختران جوان آن‌ها را به کشور‌های دیگر قاچاق می‌کرد. 

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: سردسته باند قاچاق دختران به کشور‌های عربی و اروپایی که به اعدام محکوم شده‌بود، با ارسال پرونده‌اش به شعبه اجرای حکم دادسرا در یک قدمی چوبه‌دار قرار گرفت. متهم که برای فرار از دست مأموران گواهی دروغین فوت صادر کرده‌بود، پس از دستگیری اعتراف کرد دختران جوان را در میهمانی‌های شبانه فریب می‌داده و با همدستی اعضای باندش به خارج از کشور قاچاق می‌کرده‌است. 
اوایل سال ۹۹ بود که مأموران پلیس در جریان فعالیت باند خلافکاری قرار گرفتند که پس از فریب دختران جوان آن‌ها را به کشور‌های دیگر قاچاق می‌کرد. 
بررسی‌ها حکایت از آن داشت، این باند را زن جوانی با هویت جعلی اداره و طعمه‌های خود را از جشن‌های شبانه و دختران فراری انتخاب می‌کند. در حالی که تحقیقات برای شناسایی باند قاچاق دختران ادامه داشت، زمستان سال ۹۹ مأموران گشت پلیس در حوالی خیابان اندرزگو به دو دختر جوان مشکوک شدند. دو دختر جوان که لباس‌های نامناسبی پوشیده‌بودند در حال صحبت با چند دختر دیگر بودند و به نظر می‌رسید آن‌ها را برای میهمانی شبانه‌ای دعوت می‌کنند. 
 بنابراین مأموران دو دختر جوان را بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند. 

 قاچاق دختران 
دو دختر جوان در بازجویی‌ها مدعی بودند که هیچ جرمی مرتکب نشده‌اند، اما تحقیقات فنی نشان داد دو متهم قرار است میهمانی شبانه‌ای را برگزار کنند و قبل از دستگیری هم در حال فریب دختران جوان برای شرکت در میهمانی بودند. در بررسی‌های بعدی مشخص شد دو دختران جوان عضو باند خانه فسادی هستند که از سوی زن جوانی به نام غزل اداره می‌شود. مأموران دریافتند غزل متهم فراری است که از چند سال قبل به اتهام اداره خانه فسادی در یکی از شهر‌های غربی کشور تحت تعقیب پلیس است. وی پس از فرار به تهران می‌آید و با همدستی پسر مورد علاقه‌اش خانه فساد دیگری را برای قاچاق دختران به کشور‌های عربی و اروپایی در یکی از خیابان‌های شمالی تهران راه‌اندازی می‌کند. 

 باند ۱۸ نفره 
با به دست آمدن این اطلاعات، مأموران متهمان را مورد بازجویی فنی قرار دادند و در نهایت متهمان اعتراف کردند عضو باند قاچاق دختران به کشور‌های عربی و اروپایی هستند که غزل آن را اداره می‌کند. 
با اعتراف متهمان، مأموران غزل را بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند. متهم در بازجویی‌ها ابتدا منکر جرم خود شد، اما وقتی با شواهد و مدارک روبه‌رو شد تمامی اعضای باند را که ۱۸ زن و مرد جوان بودند به پلیس معرفی کرد. متهمان پس از دستگیری به جرم خود اقرار کردند. 

 گواهی فوت دروغین 
 غزل در بازجویی‌ها گفت: «۱۰ سال قبل در یکی از شهر‌های غربی کشور خانه فسادی را راه‌اندازی کردم، اما خیلی زود از سوی مأموران شناسایی شدم و تحت تعقیب قرار گرفتم. برای فرار از دست مأموران و شروع زندگی مخفیانه برای خودم گواهی فوت صادر کردم و حتی خانواده‌ام برای من مراسم عزا گرفتند و عده‌ای هم در مراسم خاکسپاری دروغینم شرکت کردند. پس از طراحی و اجرای این نقشه به تهران فرار کردم و همراه پسر مورد علاقه‌ام خانه فساد دیگری راه‌اندازی کردیم. این‌بار نقشه ما فراتر از قبلی بود و تصمیم گرفتم با فریب دختران جوان آن‌ها را به کشور‌های عربی و اروپایی قاچاق کنیم. ما طعمه‌های خود را از میهمانی‌های شبانه و دختران فراری انتخاب و به کشور‌های دیگر قاچاق می‌کردیم.»
متهم پس از اعتراف در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد و همدستانش نیز به حبس‌های طولانی مدت محکوم شدند. رأی دادگاه پس از تأیید در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد. بنابراین نفس‌های متهم برای اجرای حکم به شماره افتاد.

نظر شما