شناسهٔ خبر: 50350007 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رژیم صهیونیستی ۱۳۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری احداث می کند

تهران- ایرنا- رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) اعلام کرد که در ادامه پروژه شهرک سازی قصد دارد تا بیش از ۱۳۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری احداث کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش امروز (یکشنبه) خبرگزاری «روسیا الیوم»  وزارت ساختمان و مسکن رژیم صهیونیستی تایید کرد که مناقصه های ساخت یک هزار و ۳۵۵ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری رود اردن را منتشر کرده است.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، واحدهای جدید  بین هفت شهرک از جمله «آرئیل» (۷۲۹ واحد)، «بیت ایل» (۳۴۶ واحد) و «الکانا» (۱۰۲ واحد) توزیع خواهند شد.

«زئیف الکین» وزیر مسکن این رژیم در مورد طرح جدید تاکید کرد که تقویت حضور یهودیان در کرانه باختری از نظر صهیونیست ها اساسی است.

در همین حال، جنبش ضد شهرک سازی «صلح اکنون» تصریح کرد که قرار است چهارشنبه آینده کمیته ای برای تصویب احداث ۲۸۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری تشکیل شود و بیش از نیمی از این واحدها تأیید نهایی را دریافت کرده اند و کار ساخت و ساز ممکن است امسال آغاز شود.

این جنبش همچنین گفت که اسرائیل قصد دارد با ساخت ۱.۶ هزار واحد مسکونی جدید برای فلسطینی ها در کرانه باختری موافقت کند.

رژیم صهیونیستی چندی پیش نیز  به رغم مخالفت جهانی و متحدان سنتی تل آویو از ساخت سه هزار واحد مسکونی جدید در شهرک های صهیونیست نشین واقع در کرانه باختری خبر داد.

شورای امنیت سازمان ملل اواخر سال ۲۰۱۶ با صدور قطعنامه ۲۳۳۴ بار دیگر هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را غیرقانونی اعلام و بر ضرورت تخلیه فوری تمامی شهرک‌های صهیونیستی احداث شده در کرانه باختری تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی بارها این قطعنامه را نقض کرده و نه تنها شهرک‌سازی را متوقف نکرده، بلکه آن را شدت بخشیده است.

نظر شما