شناسهٔ خبر: 50345630 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر قزوین

۱۶ پیمانکار سرویس مدارس در قزوین آماده همکاری با آموزش و پرورش هستند

قزوین - ایرنا- مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر قزوین از آمادگی این سازمان برای بازگشایی حضوری مدارس خبر داد و گفت : در حال حاضر ۱۶ پیمانکار سرویس مدارس دانش آموزان مشخص شده  و آماده همکاری با آموزش و پرورش هستند .

صاحب‌خبر -

اسماعیل عرشیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سازمان اقدامات لازم را در خصوص ساماندهی سرویس‌های مدارس انجام  داده تا هر زمانی بازگشایی حضوری مدارس اعلام شد مشکلی در خصوص ساماندهی سرویس‌های مدارس نداشته باشیم.
وی اظهار داشت: براساس کارگروه ماده ۱۸ ، ساماندهی سرویس مدارس و پایش پیمانکاران با هماهنگی پلیس راهور و اداره آموزش و پرورش نواحی یک و دو در قزوین انجام شده است  و پیمانکاران به مدیران مدارس معرفی شدند ولی هنوز بازخوردی از عقد قرار داد با آنها اعلام نشده است .
عرشیان تصریح کرد :پیش از شیوع  کرونا یکهزار و ۸۵۰‌ دستگاه خودروی سرویس مدارس در شهر قزوین جابه جایی ۱۳ هزار دانش آموز را  به طور روزانه بر عهده داشتند که در شرایط کرونایی و تعطیلی مدارس موجب بیکاری رانندگانی در این حوزه شده است.
این مسوول با بیان اینکه هم اکنون ۴۰۰ راننده برای سال تحصیلی جاری اعلام آمادگی کرده اند ، افزود: با توجه به شرایط موجود و مشخص نبودن زمان دقیق بازگشایی مدارس رانندگان رغبت چندانی برای فعالیت در این حوزه ندارند.
وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی هزینه سرویس مدارس اضافه کرد: هزینه سرویس مدارس در سالهای گذشته سالیانه دریافت می‌شد، در شرایط فعلی به صورت ماهیانه دریافت می‌شود.
عرشیان افرود : ۴۵ درصد رانندگان  سرویس مدارس در قزوین برعهده بانوان است و داشتن مجوز فعالیت، برگه معاینه فنی، کپسول آتش نشانی و جعبه کمک‌های اولیه برای رانندگان متقاضی سرویس مدارس الزامی است .
وی یادآور شد : در حال حاضر به صورت محدود برخی از مدارس که حضوری هستند دانش آموزان از این سرویس ها استفاده می کنند و در صورت مهیا شدن شرایط، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سرویس های مدارس همزمان با بازگشایی حضوری فعالیت خود را آغاز خواهند کرد .
هم‌اکنون سه هزار و ۶۵۰ دستگاه تاکسی در قزوین با پنج هزار راننده و کمک راننده مشغول فعالیت هستند .

نظر شما