شناسهٔ خبر: 66345640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه: ندای مظلومیت مردم غزه لرزه به اندام استکبار انداخته است

کرمانشاه - ایرنا- امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: ندای مظلومیت ملت فلسطین و غزه به دانشگاه ها و مردم آمریکا رسیده و لرزه به اندام استکبار جهانی و ایادیشان انداخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ماموستا مُلا «عبدالرحمن مرادی» در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه در مسجد امام شافعی (رض)، ابراز امیدواری کرد که ظلم این مستکبران به خودشان برگردد و امت اسلامی و خاصتا ملت مظلوم فلسطین از چنگ این فرعون های زمان نجات یابند.

وی گفت: تداوم تجمعات حامی غزه برغم سرکوب پلیس؛ تظاهرات در دانشگاه های جورج واشنگتن و کالیفرنیا باعث شده که استکبار جهانی به ترس و وحشت بیافتد.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه های خود با تسلیت درگذشت ماموستا فخری امام جمعه سابق جوانرود، اظهار کرد: حاج ماموستا ملا احمد فخری عمر شریف و طولانی خویش را در راه تبلیغ و تدریس و افتا و مجاهدت های مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی پشت سر گذاشت.

ماموستا مرادی تصریح کرد: مرحوم ماموستا فخری تدریس در حجره های علوم دینی ،پاسخگویی استفتائات مردمی و چهار دهه در منصب شریف امامت جمعه شهرستان را در کارنامه رنگین خویش رقم زدند. آن مرحوم شخصیتی باوقار، عالم، دانشمند، متواضع، انقلابی،صالح و مصلح بودند که منشاء خدمات زیاد و الگویی عملی برای مردم بودند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه های خود با استناد به آیات و احادیث به یادآوری موضوع مرگ پرداخت و گفت: علما می فرمایند؛ کسی که یقین دارد که مرگ هست و باید بمیرد پس باید آمادگی پیدا کند با اعمال صالح و دوری از اعمال بد، چون نمی داند کی مرگ بسراغش می آید و از این رو باید در همه شرایط و زمان و مکانی آماده مرگ باشد.

ماموستا مرادی افزود: حکما فرموده اند: سه کار هست هرگز عاقل نباید فراموش کند: یک- نابودی دنیا و تصرف احوال آن دو - مرگ سه - آفاتی که از آنها باید دور شد که آخرت انسان را خراب می کند.

وی تصریح کرد: از امام علی امیر المومنین (ع) نقل است که روزی پیامبر نزد یکی از انصاریان تشریف بردند که در حاضر احتضار بود آن صحابی و ملک الموت را دید که آمدند جهت جان کندن او ،پیامبر فرمود ای عزراییل با نرمی و آرامش روح این دوست و یارم را بکش، عزراییل فرمود ای محمد مژده باد به الله قسم من روح همه مؤمنان را با رفق می کشم و نگران نباش.

نظر شما