شناسهٔ خبر: 50335568 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شمال سوریه؛

ممانعت ارتش سوریه از عبور کاروان زرهی آمریکا به قامشلی

خبرگزاری صداوسیما

نیرو‌های ارتش سوریه از عبور کاروان نظامی آمریکایی ها به شهر قامشلی استان الحسکه جلوگیری کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد که نیرو‌های ارتش سوریه مستقر در ورودی غربی شهر قامشلی استان الحسکه (شمال)، از عبور کاروان آمریکایی به شهر قامشلی جلوگیری کرده و آن ها را مجبور به عقب ‎نشینی کردند.

<div id="video-display-embed-code_7149379"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3255680/7149379?width=350&height=250"></script></div>

بر اساس این گزارش، «افسران و سربازان ایست‌بازرسی الکازیه واقع در نزدیکی شهر کوچک دامخیه (جنوب غربی شهر قامشلی)، بعدازظهر پنجشنبه (۲۱ اکتبر) مانع حرکت کاروان به سمت مناطق تحت کنترل دولت سوریه در یکی از بخش‌های جاده‌ای بین المللی M۴ شدند».

منابع میدانی عنوان کردند: «کاروان آمریکایی متشکل از پنج خودروی زرهی با گروه بزرگی از نظامیان آمریکایی در حال عبور از جاده بین المللی "M۴" در حد فاصل قامشلی-الحسکه بودند که یکی از افسران ارتش سوریه به همراه چند سرباز سوری از ادامه مسیر این کاروان جلوگیری کردند».

ویدئوی منتشر شده در رسانه‌های سوری، روند مقابله نیرو‌های ارتش سوریه در برابر نظامیان آمریکایی را نشان می‌دهد که به دنبال آن، خودرو‌های زرهی آمریکایی مجبور به عقب نشینی شده و به مناطق تحت کنترل «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» (قسد) بازگشتند.

نظر شما