شناسهٔ خبر: 50332598 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بورس همچنان در سراشیبی؛

شاخص کل بورس در اولین روز آبان ۲۸ هزار واحد ریخت

شاخص کل بورس امروز با افت ۲۸ هزار و ۶۸۸ واحد، روی پله یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۶۶۸ واحدی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل بورس تهران، امروز شنبه یکم آبان ماه در ابتدای معاملات با افت ۷۸ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحد قرار گرفت. در دقیقه‌های پایانی فعالیت بازار سرمایه، شاخص کل بورس با افت ۲۸ هزار و ۶۸۸ واحد، روی پله یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۶۶۸ واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۲ هزار و ۷۸۱ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «پارسان» و «پارس» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «فولاد»، «فسبزوار» و «شتران» سه نماد پر تراکنش بودند.
 

افت ۲۸ هزار و ۶۸۸ واحدی شاخص کل بورس

شاخص هم وزن نیز با افت ۹ هزار و ۱۸۳ واحدی بر روی پله ۳۸۸ هزار و ۷۸ واحد قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۴ میلیارد و ۴۴۰ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۷۸۱ میلیارد تومان رسید.
 
 
شاخص فرابورس هم با افت ۲۹۰ واحدی روی پله ۱۹ هزار و ۹۵۷ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران ۹ هزار و ۶۷۷   نیز به تعداد یک میلیون سهم به ارزش ۹۶۷ میلیون تومان رسید.
 

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فولاد، اپال و کالا به ترتیب با ۳۲۲۸.۵۹، ۲۰۰.۳۵ و ۱۷۵.۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. پارسان، پارس و شپدیس به ترتیب با ۱۶۳۲.۹۵، ۱۴۳۴.۹۸ و ۱۴۲۱.۴۶ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های هرمز، غصینو و بپاسبه ترتیب با ۲۷.۶۷، ۱۱.۴۴ و ۱۰.۳۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. آریا، زاگرس و شگویا، به ترتیب با، ۷۸.۱۷، ۴۶.۰۳، ۱۶.۷۳ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز فلزات اساسی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۶۷۷ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. شیمیایی، خودرو و  فرآورده نفتی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.
 

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های سیمرغ،‌ های وب و دلر بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های غپینو، بپارس و وبملت بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.
 

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های شبصیر، دکپسول و حآفرین بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های شراز، مادیرا و فروی بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.
 

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های انرژی ۳، پارند و کمند بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های وبملت، شفن و شبندر در بورس تهران داشتند.
 

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اراد ۵۰، سپیدما  و سپیدما و  بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های افاد ۵۰، اعتماد و اراد ۴۵ در فرابورس تهران داشتند.
 

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های فملی ۲، خودرو و خساپا بیشترین حجم معامله و نماد‌های فملی۲، فولاد و کمند بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
 

همچنین کرمان، اوصتا ۴ و ذوب و بیشترین ارزش معامله و نماد‌های اراد ۸۶۴، اراد ۵۸۴ و اراد ۴۰۴ بیشترین حجم معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.
 

انتهای پیام/

نظر شما