شناسهٔ خبر: 50328411 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید عنوان شد :

تحقق رشد اقتصادی تعیین شده برای استان، در گرو اقدام جهادی است

استاندار سمنان گفت: رشد اقتصادی ۸ درصدی تعیین شده برای استان باید با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود، استقبال از سرمایه گذاران جدید، احیاء واحد ها راکد و تملیکی و کار جهادی محقق شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور رسولیان، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، گفت: در بحث مثلث اقتصادی استان، اقدامات خوبی در حال انجام است و امروز از حضور دکتر رسولیان، معاون وزیر صمت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران که از مدیران جهادی، کاربلد و متخصص هستند در استان بهره مند شده و مسائل و مشکلات واحد های تولیدی بررسی و تصمم گیری شد.
وی عنوان داشت: در این جلسه با پرداخت تسهیلات رونق تولید، به مبلغ ۵۳۸ میلیارد تومان به ۱۵۷ طرح صنعتی و کشاورزی برای ایجاد ۱۱۸ فرصت شغلی مستقیم موافقت شد.
هاشمی با بیان اینکه حفظ وضعیت موجود، احیاء واحد های راکد و استقبال از سرمایه گذاری جدید اولویت ما در استان است، ابراز امیدواری کرد: امیدواریم بتوانیم در حوزه فعال کردن واحد های راکد در تملک بانکها، با همکاری بانکهای عامل و رسیدگی به موانع موجود، به نتیجه مطلوبی برسیم.
استاندار سمنان در ادامه گفت امروز جنگ،‌ جنگ اقتصادی است و ما به عنوان سربازارن این ‌جنگ، باید تلاش کنیم ‌تا موانع را از سر راه تولید و سرمایه گذاری، با کار جهادی، انقلابی و میدانی برداریم.
هاشمی از وجود ۱۴۷ واحد تولیدی راکد در استان خبر داد و افزود: حداقل و کف اقدامات خود را برای حفظ وضعیت موجود در نظر گرفته ایم، اما در کنار آن برای استقبال از سرمایه گذاری جدید نیز برنامه ریزی خواهیم ‌کرد.
استاندار سمنان در پایان خطاب به مدیران کل استان، گفت: دستگاه های نظارتی ،‌ حامی دستگاه های اجرایی استان برای اقدامات در حوزه گره گشایی در بخش های مختلف و رسیدگی به امورات مردم هستند.


نظر شما