شناسهٔ خبر: 50305940 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دکتر زلفی‌گل در پیامی به کنگره شهدای دانشجوی استان زنجان:

فرهنگ ایثار و شهادت باید به نسل‌های بعدی منتقل شود/ در فرهنگ دانشگاهی شهدا جایگاه ویژه‌ای دارند

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پیامی ویدئویی به کنگره شهدای دانشجو استان زنجان، با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید به نسل‌های بعدی منتقل شود، گفت: خدا را شاکریم که در فرهنگ دانشگاهی ایران، شهدا جایگاه ویژه‌ای دارند و قدر و منزلت خانواده‌های معظم شهدا نیز همواره رفیع است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، دکتر زلفی‌گل در این پیام ویدئوی گفت: خداوند بزرگ را شکر می‌کنیم که در کشور ما هم میهنانمان برای شهدا و خانواده معظم شهدا و جانبازان و آزادگان عزیزمان ارزش ویژه‌ای قائل هستند و خدا رو شاکریم که شهدای کشور ما متعلق به اقشار مختلف هستند و هیچگاه نگاه به شهدا نگاه سیاسی، قومی، فرهنگی، نژادی و زبانی نبوده است. از هر قوم، زبان، نژاد و فرهنگی باشند شهدا عزیزان جامعه ما و نماد گذشت و ایثار در جامعه هستند.

وی افزود: من از بسیج دانشجویی استان زنجان و همه برگزارکنندگان این کنگره تشکر و قدردانی می‌کنم که زحمت برگزاری آن را کشیدند. در واقع این کار ارزشمند به خاطر نهادینه کردن فرهنگ گذشت و ایثار و شهادت است.

وزیر علوم ادامه داد: یکی از راه‌های ارزشمند سرمایه‌گذاری برای آیندگان یک جامعه، ایجاد فرهنگ سالم همچون فرهنگ جهاد، شهادت و گذشت و ایثار است که باید به نسل‌های آینده منتقل شود و نسل‌های آینده بدانند که چه کسانی از کیان و ناموس کشورمان در دوران جنگ دفاع کردند و چه عزیزانی در حال حاضر هم جان خود و عزیزشان را در طبق اخلاص گذاشته‌اند تا از دین و کیان و ناموس کشورمان دفاع می‌کنند. شهدای حریم و حرم هم در این راستا نقش‌آفرین بودند.

وی ادامه داد: وقتی بحث شهید مطرح می‌شود، منظورمان هر عزیزی است که جانش را برای صیانت از کیان و ناموس و در راه خدا و میهن و مردمش تقدیم می‌کند، جا دارد یاد شهدای سلامت را در یک سال و نیم اخیر و در مقابله با بیماری منحوس کوئید ۱۹ در دفاع از جان مردم، جان عزیز خود را از دست دادند، نیز گرامی بداریم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی در دوران دفاع مقدس بیش از ۳۵۰۰ شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است که این نشان می‌دهد این استان استانی ولایتمدار، دین‌باور و هویت‌مدار است و مردم زنجان به عنوان مردمانی ولائی شناخته شده‌اند و در هر جا که نیاز بوده است تمام قد در راستای دفاع از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی پیش‌قدم بوده‌اند.

همچنین دانشگاه‌های استان زنجان و دانشگاهیان فرهیخته نیز مستثنی از این قاعده نیستند. خداوند بزرگ را شاکریم که در فرهنگ دانشگاهی کشور ما فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت جایگاه خاص خودش را دارد و جامعه دانشگاهی قدردان شهدا و خانواده معزز و معظم شهدا هستند.

نظر شما