شناسهٔ خبر: 50304310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

شهدا متعلق به همه هستند

الناز آخوندی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شهدا متعلق به همه بوده و باید قدردان از خودگذشتگی آنها باشیم.

صاحب‌خبر -

محمدعلی زلفی‌گل عصر امروز (۲۹ مهرماه) در اجلاسیه دومین کنگره شهدای دانشجو استان زنجان که در سالن روزبه دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار شد،  با بیان اینکه برای شهدا و خانواده معظم و معزز آنان، جانبازان و آزادگان، در کشور ارزش ویژه‌ای قائل هستیم، اظهار کرد: شهدای کشور ما متعلق به اقشار مختلف هستند و هیچ‌گاه نگاه به شهدا یک نگاه سیاسی، قومی، فرهنگی، نژادی و زبانی نبوده، بلکه از هر قوم، زبان، نژاد و فرهنگی باشند، سمبل و نماد گذشت و ایثار جامعه هستند.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های ارزشمند سرمایه‌گذاری برای آیندگان یک جامعه، ایجاد فرهنگ سالم است، افزود: فرهنگ شهادت، گذشت و جهاد، ایثار فرهنگی است که باید به نسل‌های آینده منتقل شود؛ نسل‌های آینده می‌دانند که چه کسانی از کیان و ناموس کشور در دوران دفاع مقدس دفاع کرده‌اند و چه کسانی جانشان را در طبق اخلاص گذاشته‌ و از کیان، ناموس، دین و میهن کشور دفاع می‌کنند.

این مسئول ضمن قدردانی از زحمات برگزارکنندگان کنگره شهدای دانشجوی استان زنجان، تصریح کرد: شهید به هر عزیزی اطلاق می‌شود که جان گران‌بهای خود را برای صیانت از کیان و ناموس کشورمان تقدیم می‌کند که شهدای آتش‌نشان و سلامت، جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند نیز در رسته و در طبقه شهدای میهن اسلامی قرار می‌گیرند.

وزیر علوم  با بیان اینکه استان زنجان به‌عنوان پایتخت شور و شعور حسینی در دوران دفاع مقدس بیش از ۳۵۰۰ شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، گفت: زنجان استانی ولایت‌مدار، دین‌باور و هویت‌مدار است.

زلفی‌گل اظهار کرد: زنجانی‌ها به عنوان مردمانی ولایی شناخته شده‌اند و هر زمانی که نیاز بوده تمام‌قد در راستای دفاع از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌اند و دانشگاه‌های زنجان و دانشگاهیان فرهیخته نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی با بیان اینکه فرهنگ جهاد، گذشت، ایثار و شهادت در میان دانشگاهیان جایگاه خاص خود را دارد، خاطرنشان کرد: جامعه دانشگاهی کشور قدردان شهدا و خانواده معظم آنان هستند.

انتهای پیام

نظر شما