شناسهٔ خبر: 50296180 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شورای امنیت خواستار آتش بس فوری در یمن شد

اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواستار آتش بس فوری در یمن شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اعضای شورای امنیت با صدور بیانیه‌ای در حمایت از ائتلاف متجاوز سعودی، خواستار برقراری فوری آتش‌بس در سراسر یمن مطابق با قطعنامه 2565 و توقف پیشروی نیروهای یمنی به سمت شهر «مأرب» شدند.

بر اساس گزارش وبگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملل، اعضای شورای امنیت در این بیانیه بر لزوم توقف درگیری‌ها و تنش‌زدایی، از جمله پایان فوری پیشروی نیروهای یمنی و انصارالله به سمت شهر مأرب تاکید کردند.

اعضای شورای امنیت ضمن «هانس گروندبرگ»‌ نماینده ویژه جدید سازمان ملل در امور یمن، حمایت کردند و از تمام طرف‌های درگیر در این کشور خواستند تحت نظر سازمان ملل و « بدون شرط» با هانس گراندبرگ رایزنی کنند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل ادعا کردند که به وحدت، حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی یمن متعهد و از عدم پیشرفت در روند صلح که می‌تواند ابزار سوء استفاده تروریست‌ها در یمن باشد، نگران هستند.

اعضای شورای امنیت همچنین مدعی نگرانی وضعیت بغرنج بشردوستانه از جمله گرسنگی و پیامدهای قحطی که با بحران وخیم اقتصادی یمن تشدید شده است، شدند.

چند روز گذشته «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن به تشریح جزئیات عملیات بهار پیروزی در استان‌های مأرب و شبوه پرداخت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: نیروهای ما موفق به انجام عملیات بهار پیروزی در استان‌های مأرب و شبوه و تحقق اهداف آن به شکل کامل شدند.

عربستان سعودی از مارس 2015 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

انتهای پیام/

نظر شما