شناسهٔ خبر: 50293585 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

شورای امنیت خواستار آتش‌ بس سراسری در یمن شد

صاحب‌خبر -

شفقنا- اعضای شورای امنیت طی بیانیه‌ای خواستار برقراری فوری آتش‌بس در سراسر یمن مطابق با قطعنامه ۲۵۶۵ و توقف پیشروی نیروهای یمنی به سمت شهر مأرب شدند.

به گزارش شفقنا به نقل از فارس، اعضای شورای امنیت بامداد پنجشنبه در بیانیه‌ای خواستار برقراری فوری آتش‌بس در سراسر یمن مطابق با قطعنامه ۲۵۶۵ این شورا شدند.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملل، در این بیانیه بر لزوم توقف درگیری‌ها و تنش‌زدایی، از جمله پایان فوری پیشروی نیروهای یمنی و انصارالله به سمت شهر مأرب تاکید شده است.

اعضای شورای امنیت ضمن اعلام حمایت از «هانس گراندبرگ»‌نماینده ویژه جدید سازمان ملل در امور یمن، از تمام طرف‌های درگیر در این کشور خواستند که زیر نظر سازمان ملل با «حسن‌نیت و بدون پیش‌شرط» با گراندبرگ دیدار کنند.

ائتلاف عربی به رهبری سعودی از سال ۲۰۱۵ حمله به یمن را آغاز کرده و در سالهای اخیر نیز به بمباران مواضع حوثی‌ها و همچنین غیرنظامیان ادامه داده است. عربستان بارها اعلام کرده که به دنبال راهکار سیاسی درباره بحران یمن است.

طبق گفته جیمز الدر» سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف)  ۱۰۰۰۰ کودک یمنی از زمان آغاز درگیری‌ها در مارس ۲۰۱۵ به این سو کشته یا آواره شده‌اند که به طور میانگین روزانه چهار کودک می‌شود و از هر پنج کودک، چهار نفر یا در کل، حدود ۱۱ میلیون نفر در یمن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند در حالی که حدود ۴۰۰ هزارکودک از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند و بیش از دو میلیون کودک نیز تحصیلات خود را ترک کرده‌اند.

نظر شما