شناسهٔ خبر: 50292318 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمریکا: زمان گفتگو‌های سازنده با کره شمالی فرا رسیده است/ پیونگ یانگ: به دنبال تهدید نظامی هیچ کشوری نیستیم

سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرده واشنگتن هیچ سیاست خصمانه‌ای در قبال پیونگ یانگ ندارد و خواستار مذاکره بدون پیش شرط است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در جلسه فوق العاده شورای امنیت در مورد پرتاب موشک‌های بالستیک جدید در کره شمالی گفت: آمریکا حاضر است بدون هیچ پیش شرطی در جهت جلب نظر موافق کره شمالی تلاش کند. واشنگتن هیچ سیاست خصمانه‌ای را در قبال پیونگ یانگ در نظر ندارد.

توماس گرینفیلد در جمع خبرنگاران تاکید کرد: کره شمالی باید به قطعنامه‌های سازمان ملل متحد احترام بگذارد و زمان آن رسیده که برای مذاکرات سازنده وارد عمل شود. جو بایدن بار‌ها آمادگی خود را برای انجام دیپلماسی پایدار و جدی با کره شمالی اعلام کرده است.

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ تحت تحریم‌های اقتصادی و نظامی آمریکا قرار گرفته است و هر بار ضمن رد اتهامات واشنگتن مبنی بر جنگ افروزی گفته گسترش تسلیحات نظامی به منظور دفاع ملی است و این کشور قصد ندارد با هیچ کشور دیگری وارد تنش‌های نظامی شود.

توماس گرینفیلد در ادامه تاکید کرد: ما پیشنهاد ملاقات با مقامات کره شمالی را بدون هیچ پیش شرطی تا به حال چندین بار ارائه کرده ایم. من تاکید می‌کنم واشنگتن هیچ قصد خصمانه‌ای در قبال پیونگ یانگ ندارد.

کره شمالی تا به حال تمامی درخواست‌های مقامات آمریکایی برای مذاکره با این کشور را منوط به لغو تمامی تحریم‌ها کرده و گفته تا زمانی که آمریکا دست از سیاست‌های خصمانه خود در قبال پیونگ یانگ برندارد این کشور با هیچ هدفی سر میز مذاکره حاضر نخواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی نیز اعلام کرد: واشنگتن بیش از حد به آزمایش موشک‌های بالستیک کره شمالی واکنش نشان می‌دهد.

وی ضمن زیر سوال بردن ادعا‌های واشنگتن مبنی بر صداقت در روابط استراتژیک با کره شمالی ادامه داد: پرتاب موشک بالستیک از زیردریایی بخشی از برنامه میان مدت و بلند مدت دفاعی کره شمالی است و هدف آن تهدید نظامی هیچ کشوری نبوده است.

مقامات کره شمالی ضمن انتقاد از واکنش واشنگتن به آزمایش اخیر موشک‌های بالستیک در این کشور گفتند: هیچ یک از این آزمایش‌های نظامی در راستای نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل نبوده است و این تنها حساسیت بیش از حد واشنگتن به موضوع را نشان می‌دهد.

شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته به درخواست آمریکا و انگلیس جلسه‌ای فوق العاده با موضوع آزمایش تسلیحات نظامی جدید در کره شمالی تشکیل داد. در این جلسه مقامات آمریکایی بار‌ها تاکید کردند حاضرند بدون هیچ پیش شرطی با پیونگ یانگ وارد مذاکره شوند. این در حالی است که کشورهای غربی هم اینک تحریم های سنگینی علیه مردم کره شمالی وضع کرده و به دنبال آن هستند که با اعمال فشار اقتصادی، امتیازات لازم را از پیونگ یانگ اخذ کنند. 

انتهای پیام/

نظر شما