شناسهٔ خبر: 51144678 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مهار پیونگ یانگ؛ محور اصلی سفر وزیر دفاع آمریکا به کره جنوبی

مقامات دفاعی آمریکا و کره جنوبی قصد دارند برای مقابله با توانایی های کره شمالی به تقویت همکاری‌های دو جانبه بپردازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا برای یک دیدار سه روزه به سئول سفر کرد. این مقام آمریکایی قرار است در سومین نشست سالانه روسای امنیتی دو کشور شرکت کند.

گفته می‌شود قرار است آستین در این سفر طرح عملیاتی مقابله با کره شمالی را با سو ووک، همتای کره ای مورد بررسی قرار دهد. 

همچنین روز گذشته وون اینچول، رییس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با مارک میلی همتای آمریکایی خود در چهل و ششمین نشست کمیته نظامی مشترک دیدار و گفتگو کرد.

یکی از مقامات دفاعی کره جنوبی که نخواست نامش فاش شود گفت: این بازنگری در پاسخ به هیچ تهدید جدیدی نیست بلکه یک بازنگری در طرح‌های پیشین برای مقابله با پیشرفت‌های اخیر کره شمالی به ویژه در زمینه قابلیت موشک های حامل کلاهک هسته‌ای است.

پیشرفت‌های کره شمالی در ماه‌های اخیر موجب نگرانی شدید مقامات آمریکایی شده است. پیونگ یانگ به تازگی موفق شده است یک موشک جدید کروز را آزمایش کند. این کشور همچنین در زمینه ساخت سلاح‌های مافوق صوت نیز موفقیت‌هایی به دست آورده و در ساخت موشک‌های بالستیک کوتاه برد و بلند برد پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

کره شمالی اخیراً موشک بالستیک هوابردی را با موفقیت آزمایش کرده که می‌گوید می‌تواند از کشورش هر نقطه‌ای از آمریکا را مورد هدف قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما