شناسهٔ خبر: 50275507 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

سود اریکسون از 5G فراتر از انتظارها رفت

صاحب‌خبر -

ICTna.ir – اریکسون گزارش داده است سود به دست آمده‌اش در سه ماهه سوم سال جاری میلادی فراتر از انتظارها بوده و بخش عمده آن ناشی از فروش بالای تجهیزات 5G در بیشتر نقاط دنیا به رغم از دست دادن بازار چین بوده است.

Ericsson.JPG

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، سوئد سال گذشته استفاده از تجهیزات 5G هواوی چین را در این کشور ممنوع کرد و به دنبال آن اریکسون نیز از مزایده‌های تلکام چین کنار کذاشته شد.

سهم درآمدی اریکسون از بازار چین حدود سه درصد کاهش یافته و مجموع آن نیز ۱۰ تا ۱۱ درصد از درآمدهای این شرکت را تشکیل می‌دهد.

کارل ملندر، مدیر ارشد مالی اریکسون درباره این موضوع در مصاحبه‌ای گفته است: به دنبال کنار گذاشته شدن هواوی در چندین کشور با فشار دولت آمریکا، اریکسون توانست کسری سود خود را جبران کند.

او افزود: کاهش سود اریکسون در مقایسه با سال قبل از فصل دوم سال شروع شد و فروش چین به تنهایی ۳.۶ میلیون دلار در فصل سوم کاهش یافت و قصد داریم تا میزان فروش خود را افزایش دهیم.

اریکسون که رقیب جدی هم برای نوکیا محسوب می‌شود، مشکلات رخ داده در کل زنجیره تامین در جهان به واسطه پاندمی کرونا را نیز در میزان فروش این شرکت موثر دانسته است.

برجه اخلوم، مدیرعامل اریکسون نیز در این باره گفته است:‌در اواخر فصل سوم مشکلات زنجیره توزیع نیز تا حدی روی کار ما تاثیر داشت و ریسک بزرگی برای ما به شمار می‌رفت. در این ایام اریکسون نمی‌توانست برخی تجهیزات سخت‌افزاری خود را به دلیل بحران کمبود تراشه به اضافه مشکلات لجستیکی به دست مشتریانش برساند و منجر به کاهش درآمد شد.

اریسکون در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۸.۸ میلیارد کرون سوئد معادل ۱.۰۲ میلیارد دلار درآمد داشته است و این رقم در زمان مشابه در سال گذشته ۸.۶ میلیارد کرون سوئد بوده است.

در واقع عقد قرارداد 5G اریکسون با سه اپراتور آمریکایی شامل ورایزون، AT&T و T-Mobile موجب شد تا این وندور بتواند بحران فروش تجهیزات خود در چین را مدیریت کند.

نظر شما