شناسهٔ خبر: 49324362 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

برقراری اولین تماس 5G NR اریکسون و کوالکام روی باند شهروندی

صاحب‌خبر -

ICTna.ir – اریکسون و کوالکام طی یک همکاری مشترک به موفقیت تازه‌ای در صنعت تلفن همراه دست یافتند و توانستند نخستین تماس روی شبکه رادیویی جدید 5G از طریق طیف فرکانسی بانپهن شهروندی (CBRS) را برقرار کنند.

cbrs-drone-footage.00_00_20_00.still005_cm-13597251c809c7c0d7ed2ba6b21d36af4701f5.jpg

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، ترکیب 5G NR روی CBRS طیف گسترده‌ای از کاربردهای جدید ویژه کسب و کارها و صنایع مختلف را فراهم خواهد کرد.

پائول چلنور، قائم مقام بخش راهکارهای محصول شبکه اریکسون در آمریکای شمالی در این باره گفت: همگرایی 5G NR در باند CBRS پتانسیل نامحدودی برای کاربردهای تجاری و صنعتی فراهم می‌کند و از همکاری دوباره خود با کوالکان در این صنعت برای دستیابی به یک موفقیت جدید بسیار خرسندیم.

او افزود: کسب این موفقیت برای نخستین بار موجب تثبیت راهبری ما در عرصه فناوری و سرمایه‌گذاری تاکنون است.

فرانچسکو گریلی، قائم مقام و مدیر محصول کوالکام نیز در این رابطه گفت:‌ برقراری نخستین تماس 5G NR روی باند CBRS با همکاری اریکسون نقطه عطفی در فعال‌سازی پتانسیل‌های 5G و در راستای کمک به افزایش درخواست‌ها برای دستیابی به سرعت بالای دیتا و انقلابی در کاربردهای ارتباطات بی‌سیم مشتریان محسوب می‌شود.

او افزود:‌ کوالکام از سال ۲۰۱۷ در خط مقدم تجاری‌سازی CBRS با پشتیبانی از پلتفرم موبایل اسنپ‌دراگون، مودم‌های LTE، اسنپ‌دراگون X55 و سیستم‌های RF مودم X55 و X65 5G کار کرده است.

به گفته او، کوالکام برای خلق فرصت‌های جدید برای بکارگیری و ارایه تجربه کاربری بهتر در همه زمینه‌ها بسیار هیجان‌زده است.

CBRS، فرکانس اشتراکی از ۳.۵۵ تا ۳.۷ گیگاهرتز کاتالیزور اصلی توسعه این نوآوری و بسط آن به کاربردهای موبایل در کنار بهبود پهنای باند موبایل در آمریکا بوده است.

نظر شما