شناسهٔ خبر: 50273277 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ادیان نیوز | لینک خبر

امت اسلامی با رجوع به مشترکات می‌توانند با یکدیگر متحد شوند

مولوی اسحاق مدنی:

وحدت مساله مهم امت اسلامی است و علمای جهان اسلام در این راستا اقدامات قابل توجهی انجام داده اند اما در مقابل کسانی که مانع وحدت می‌شوند با امکانات و ابزاری که

صاحب‌خبر -

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مولوی اسحاق مدنی، عضو شواری عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که سه شنبه ۲۷ مهر ماه به صورت مجازی در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: وحدت مساله مهم امت اسلامی است و علمای جهان اسلام در این راستا اقدامات قابل توجهی انجام داده اند اما در مقابل کسانی که مانع وحدت می‌شوند با امکانات و ابزاری که در دست دارند بسیار قوی‌تر وارد و عمل کرده اند.

وی با اشاره به اینکه علمای کشورهای اسلامی ابزارهایی که مسؤولان کشورهای اسلامی در دست دارند را ندارند که بتوانند در راستای تقویت وحدت جوامع اسلامی اقدام کنند، گفت: تنها کشوری که مسؤولان و علما با همه امکانات خود در زمینه وحدت امت اسلامی تلاش می‌کند، جمهوری اسلامی ایران است و در این زمینه نیز موفقیت‌هایی داشته است.

مولوی اسحاق مدنی با بیان اینکه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به وحدت امت اسلامی بسیار تاکید داشتند و در این مسیر اقدامات قابل توجهی انجام دادند، عنوان کرد: خاطرم هست زمانی که رهبر انقلاب به سیستان و بلوچستان تبعید شده بودند کیسه آرد به دوش می گرفتند و به مناطق مستضعف می‌رفتند و فرقی بین شیعه و سنی قائل نبودند و برای وحدت جامعه اسلامی بسیار تلاش می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسأله وحدت را در سطح مسئولان و هم علمای دینی به شدت دنبال کرده است، گفت: چنانچه این تفکر در دیگر کشورهای اسلامی نیز دنبال شود و مسؤولان رده بالا از ابزار و امکاناتی که در دست دارند در این مسیر بهره ببرند امت اسلامی به وحدت گرایش پیدا می‌کنند.

عضو شواری عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با طرح این پرسش مبنی بر اینکه آیا امکان وحدت هست؟ خاطرنشان کرد: این سوال بسیاری است. پاسخ روشن است بله وحدت ممکن است. امت اسلامی با رجوع به مشترکات می‌توانند با یکدیگر متحد شوند.

نظر شما