شناسهٔ خبر: 50255015 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مولوی اسحاق مدنی:

کشورهاي اسلامي، امت را بيشتر به سمت و سوي وحدت سوق دهند

صاحب‌خبر -
کشورهاي اسلامي، امت را بيشتر به سمت و سوي وحدت سوق دهند
خبرگزاری آریا- عضو شواری عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب، مسأله وحدت را هم در سطح مسئولان و هم علما دنبال کرده است، ابراز امیدواری کرد این تفکر در دیگر کشور‌های جهان اسلام نیز قوت بیشتری بگیرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مولوی اسحاق مدنی در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی با تبریک میلاد رسول گرامی اسلامی (ص) اظهار داشت: وحدت مقوله‌ای است که علما هر از چندگاهی برای آن تلاش کرده اند، اما در عین حال تلاش کسانی که بر خلاف وحدت کار کرده اند بیشتر و با امکانات بیشتری بوده است.
وی ادامه داد:کسانی که به بحث وحدت بیشتر می‌پردازند، زعمای کشور‌های نیستند؛ بلکه تعدادی از علما هستند که امکانات چندانی هم ندارند؛ تنها جایی که مسئولان با تمام امکانات در خدمت وحدت هستند، جمهوری اسلامی ایران است.
مولوی اسحاق مدنی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری قبل از اینکه به جایگاه رهبری برسند، برای وحدت تلاش زیادی کردند؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای قبل از مسئولیت رهبری، اقدامات زیادی را در راستای وحدت بین مسلمانان انجام دادند.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب، مسأله وحدت را هم در سطح مسئولین و هم علما دنبال کرده است، ابراز امیدواری کرد، این تفکر در دیگر کشور‌های جهان اسلام نیز قوت بیشتری بگیرد و مسؤولین رده بالا که امکانات بیشتر و وسایل تبلیغاتی بیشتری در اختیار دارند؛ بتوانند امت را هرچه بیشتر به سمت و سوی وحدت سوق دهند.
عضو شورای عالی مجمع تقریب اظهار داشت: خیلی از شخصیت‌ها این مسأله را مطرح می‌کنند که آیا باوجود این همه اختلاف که در برخی قرون تاریخ در بین مسلمانان وجود داشته، آیا امکان وحدت هست؟ گفت: بله، وحدت ممکن است و بهترین مثال در این زمینه سلف صالح امت است؛ ببینیم کسانی که همه مذاهب آن‌ها را قبول دارند چگونه به وحدت عمل کردند و حال آنکه افکار و عقاید مختلف داشتند.

نظر شما