شناسهٔ خبر: 50251849 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در کنفرانس وحدت اسلامی؛

عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب: مسئولان جهان اسلام با همه امکانات برای وحدت امت اسلامی تلاش کنند

مولوی اسحاق مدنی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسأله وحدت را در سطح مسئولان و هم علمای دینی به شدت دنبال کرده است، گفت: همه کشور‌ها باید چنین باشند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مولوی اسحاق مدنی عضو شواری عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که صبح امروز سه شنبه ۲۷ مهر ماه به صورت مجازی در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: وحدت مساله مهم جهان اسلام است و علمای جهان اسلام در این راستا اقدامات قابل توجهی انجام داده اند، اما در مقابل کسانی که مانع وحدت می‌شوند با امکانات و ابزاری که در دست دارند بسیار قوی‌تر وارد و عمل کرده اند.

عضو شواری عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه علمای کشور‌های اسلامی ابزار‌هایی که مسؤولان کشور‌های اسلامی در دست دارند را ندارند که بتوانند در راستای تقویت وحدت جوامع اسلامی اقدام کنند، گفت: تنها کشوری که مسؤولان و علما با همه امکانات خود در زمینه وحدت امت اسلامی تلاش می‌کند همین جمهوری اسلامی ایران است و در این زمینه نیز موفقیت‌هایی داشته است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به وحدت امت اسلامی بسیار تاکید داشتند و در این مسیر اقدامات قابل توجهی انجام دادند، عنوان کرد: خاطرم هست زمانی که رهبر انقلاب به سیستان و بلوچستان تبعید شده بودند کیسه آرد به دوش می‌گرفتند و به مناطق مستضعف می‌رفتند و فرقی بین شیعه و سنی قائل نبودند و برای وحدت جامعه اسلامی بسیار تلاش می‌کردند.

مولوی اسحاق مدنی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسأله وحدت را در سطح مسئولان و هم علمای دینی به شدت دنبال کرده است، گفت: چنانچه این تفکر در دیگر کشور‌های اسلامی نیز دنبال شود و مسؤولان رده بالا از ابزار و امکاناتی که در دست دارند در این مسیر بهره ببرند امت اسلامی به وحدت گرایش پیدا می‌کنند.

عضو شواری عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با طرح این پرسش مبنی بر اینکه آیا امکان وحدت هست؟ خاطرنشان کرد: این سوال بسیاری است. پاسخ روشن است بله وحدت ممکن است. امت اسلامی با رجوع به مشترکات می‌توانند با یکدیگر متحد شوند.

نظر شما