شناسهٔ خبر: 50272938 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرمانده نیروی هوایی ارتش:

دهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت برگزار می‌شود

امیر سرتیپ واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش از برگزاری دهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در دهمین مرحله از رزمایش فداییان حریم ولایت ده‌ها فروند از انواع هواپیما‌های شکاری، شکاری بمب افکن، ترابری سنگین و نیمه سنگین، سوخت رسان، شکاری رهگیر و شناسایی، گشت هوایی و هواپیما‌های بدون سرنشین از فردا به مدت یک روز به اجرای مرحله اصلی و فاز عملیاتی رزمایش خواهند پرداخت.

وی افزود: در این رزمایش حجم گسترده‌ای از انواع هواپیما‌های با سرنشین و بدون سرنشین، شامل بمب افکن سنگین راهبردی سوخو ۲۴ و اف ۴، اف ۵، اف ۷، آر اف ۴، میگ ۲۹، اف ۱۴، صاعقه، هواپیما‌های سوخت رسان بوئینگ ۷۰۷ و ۷۴۷، هواپیما‌های ترابری و پشتیبانی، هواپیمای گشت دریایی P-۳F حضور  دارند.

امیر سرتیپ واحدی اظهار کرد: البته به همراه انواع هواپیما‌های بدون سرنشین، کرار، کیان، ابابیل، آرش و کمان ۱۲ مجهز به راکت، موشک‌های نقطه زن، بمب‌های هوشمند برد بلند و اخلال‌گر‌های راداری مشارکت دارند که در روزهای  گذشته در پایگاه‌های شهید بابایی اصفهان، شهد فکوری تبریز، شهید عبدالکریمی بندرعباس، شهید یاسینی بوشهر و وحدتی دزفول گسترش پیدا کرده‌اند.

وی افزود: این رزمایش به منظور، انعکاس بخشی از قابلیت‌ها و توان رزمی نهاجا همزمان با کسب آمادگی‌های لازم در هدایت و کنترل آتش شکاری رهگیرها، ارتقای توان رزم، تمرین اجرای طرح‌های شناسایی، عملیاتی و کسب الگوی مناسب جهت نبرد در شرایط واقعی و با بهره گیری از انواع هواپیما‌های با سرنشین و بدون سرنشین به صورت دو سویه برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطر نشان کرد: نمایش قدرت هوایی، انعکاس بخشی از قابلیت‌ها و توان رزمی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تمرین عملیات برد بلند جنگنده‌ها در خارج از رینگ پدافندی دشمن، دقت در نقطه‌زنی بمب‌ها و راکت‌ها در عملیات هوا به زمین و موشک‌های هوا به هوا و رصد اطلاعاتی منطقه عملیات، از محور‌های مورد توجه در این رزمایش بزرگ است.

وی ادامه داد: در این رزمایش انواع سامانه‌ها و تسلیحات بومی و ارتقاء یافته اعم از بمب‌های هوشمند سنگین و نیمه سنگین، انواع موشک‌های لیزری، تلویزیونی، حرارتی، راداری، انواع راکت‌ها و بمب‌های تولید شده به دست متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

امیر سرتیپ واحدی به حضور کارکنان و نخبگان جوان نیرو‌های مسلح و به ویژه نیروی الهی هوایی در این رزمایش اشاره کرد و گفت: خلبانان جوان، دلاور و آبدیده نیروی هوایی ارتش، با بهره گیری از تجارب پیشکسوتان و کارکنان فنی متعهد و متخصص، توانمندی و تاکتیک‌های رزمی خود را به اجراء خواهند گذاشت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان تأکید کرد: رزمایش فدائیان حریم ولایت که در گستره‌ای به وسعت کل کشور برگزار می‌شود، با استفاده از سامانه‌های ارتباطی پیشرفته، چند لایه و امن از ستاد فرماندهی نهاجا در تهران راهبری و فرماندهی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما