شناسهٔ خبر: 50265089 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بارش برف در ارتفاعات البرز/ کاهش دما در نوار شمالی کشور

کارشناس هواشناسی گفت: طی امشب و فردا در برخی استان ها شاهد بارش باران خواهیم بود و در ارتفاعات البرز هم بارش برف انتظار می‌رود.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت وگو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان این‌که در سه روز آینده با گذر امواج تراز میانی جو ابرناکی و بارش پراکنده در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود گفت:امشب در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، سواحل شمالی و ارتفاعات البرز ابرناکی، بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود .

او ادامه داد: روز چهارشنبه با تقویت جریانات شمالی بر روی دریای خزر بارش در سواحل دریای خزر افزایش‌یافته و به استان‌های کردستان و زنجان گسترش می‌یابد .

ضیائیان بیان کرد: همچنین در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان‌رضوی  شاهد بارش باران خواهیم بود و در ارتفاعات البرز هم بارش برف انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: از اواخر وقت چهارشنبه و در روز پنجشنبه علاوه‌بر کردستان، زنجان و خراسان شمالی در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های البرز، تهران و سمنان نیز باران گاهی رعدوبرق و وزش باد انتظار می‌رود.

ضیائیان با بیان این‌که در ارتفاعات زاگرس واقع در غرب کشور نیز افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد گفت: بتدریج از بعدازظهر پنجشنبه بارش در نوار شمالی کاهش می‌یابد و وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش خواهد یافت .

او با بیان اینکه در نیمه شرقی کشور جوی آرام و افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود توضیح داد: چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل دریای خزر و روز پنجشنبه و جمعه به تدریج در نواحی شمال شرق و در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش محسوس دما بین ۵تا ۸ درجه انتظار می‌رود.

این کارشماس هواشناسی بیان کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و در مناطق مستعد ریزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود .

او یادآور شد: از امشب تا پایان هفته برای نواحی جنوب غرب کشور و استان‌های ساحلی خلیج‌فارس وزش باد شدید گاهی گردوخاک انتظار می‌رود و خلیج‌فارس و نواحی غربی و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود . طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج و طوفانی است .

کارشناس هواشناسی درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید است و بیشترین دمای تهران ۲۲ درجه و کمترین آن ۱۲ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما