شناسهٔ خبر: 50242591 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

هواشناسی ایران | کاهش دمای هوا در نیمه شمالی کشور / بارش پراکنده باران در برخی استان ها

کارشناس هواشناسی گفت: از امشب تا پایان هفته برای نیمه شمالی کشور روند کاهشی دما پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، کبری رفیعی کارشناس هواشناسی با بیان این‌که امشب و فردا در استان‌های گیلان ،اردبیل ، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش باران گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود گفت: همچنین طی امشب و فردا در بخش‌هایی از استان‌های مازندران گلستان و خراسان شمالی ابرناکی و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

او ادامه داد: روز چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی فعالیت سامانه بارشی شدت یافته و در استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان‌رضوی و در برخی مناطق آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش باران، گاهی رگبار رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود.

رفیعی توضیح داد: این شرایط روز پنجشنبه در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از شمال شرق کشور حاکم خواهد بود.

کارشناس هواشناسی با بیان این که از امشب تا پایان هفته برای نیمه شمالی کشور روند کاهشی دما پیش‌بینی می‌شود گفت:در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز و پنجشنبه و جمعه هم به‌تدریج در نواحی شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش محسوس دما بین ۵تا ۱۰ درجه انتظار می‌رود.

رفیعی اظهار کرد: پنجشنبه و جمعه در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی  پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: از امشب تا پایان هفته برای نواحی جنوب غرب کشور و استان‌های ساحلی خلیج‌فارس وزش باد شدید گاهی گردوخاک انتظار می‌رود و  خلیج‌فارس و نواحی غربی تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود.

رفیعی درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران قسمتی ابری و در اواسط روز همراه با وزش باد خواهد بود . بیشترین دمای تهران به ۲۵ درجه و کمترین آن به ۱۴ درجه می رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما