به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، تابلوهای تبلیغاتی تهران از روز 15 اردیبهشت به مدت 10 روز جای خود را به آثار هنری از هنرمندان مطرح داخلی و خارجی داده است که میتوان به آثار هنرمندانی از جمله سهراب سپهری، کمال الملک، پابلو پیکاسو، رنه مگریت و هنری ماتیس اشاره کرد.
سید مجتبی موسوی مدیر اجرایی طرح «نگارخانهای به وسعت یک شهر» در این زمینه اظهار داشت: ایده این کار توسط «سعید شهلاپور» و در بطن شورای هنری سازمان زیباسازی شهر تهران مطرح شد و کارهای اجرایی این طرح را از اواخر فروردین با هدف انعکاس هنر ایران و جهان در فضای شهری آغاز کردیم.
وی ادامه داد: در این رابطه طی توافق با شرکتهای تبلیغاتی، بیش از 700 اثر هنری در رشتههای گرافیک، خوشنویسی، نگارگری، نقاشی و طراحهایی از هنرهای قبل و بعد از اسلام تا عصر معاصر روی سازههای تبلیغاتی از جمله بیلبوردها، عرشه پلها و پرتابلهای تجاری به نمایش درآمد.
موسوی درخصوص بازخورد نمایش این آثار در فضای شهری، بیان داشت: این اتفاق بازخوردهای متنوع و متعددی داشت که از طریق عموم مردم، جوامع تخصصی، مراودات هنرمندان و حتی نقل قولها به ما منتقل شده است. در مجموع مردم از این طرح استقبال خوبی داشتهاند.
وی درخصوص روند برگزاری چنین نمایشگاهی در فضای شهر، گفت: با پیشنهاداتی که ارائه شد، این طرح طی سالهای آینده هم اجرا میشود و در تقویم کارهای فرهنگی هنری سازمان زیباسازی شهر تهران قرار گرفته است.
مدیر اجرایی طرح «نگارخانهای به وسعت یک شهر» پیرامون میزان تخصیص اعتبار برای اجرای این طرح، اظهار کرد: هزینه اصلی چاپ و نصب آثار بر عهده شرکتهای تبلیغاتی بوده و شهرداری به نسبت هزینه چاپ و نصب، میزان اعتبار کمی را بر این طرح اختصاص داده است.
انتهای پیام/
∎