شناسهٔ خبر: 50256010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون وزیر صنعت در سمنان: ۹۵۰ هزار شغل در شهرک‌های صنعتی کشور ایجاد شده است

گروه استان‌ها- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تعدادواحدهای راکد در کشور در حال کاهش است، گفت: واحدهای راکد نسبت به ابتدای سال،۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علی رسولیان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان که در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، اظهار داشت: تامین و ایجاد زیرساخت‌های متقاضیان صنعتگر همچون زمین، آب، گاز و دیگر زیرساخت های مورد نیاز در شهرک ها و نواحی صنعتی سراسر کشور را از جمله مسائل مهمی است که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با جدیت پیگیری می کند.

وی کاهش بروکراسی اداری را یکی از مزیت‌های ایجاد و تامین زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از سوی این سازمان عنوان کرد.

معاون وزیر و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به محدودیت های مالی جدی این سازمان گفت: علیرغم وجود این مشکل اما خود را موظف به تأمین زیرساخت‌های شهرک ها و نواحی صنعتی می دانیم.

رسولیان پیگیری  ائمه جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌های کشور را در خصوص مسائل مربوط به واحدهای راکد و بازگشت این واحدها به چرخه تولید را رویکردی بسیار مثبت و اثرگذار و امیدوارکننده عنوان کرد.

وی با اشاره به پایش صنایع مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی کشور از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران خاطرنشان کرد: تا کنون واحدهای صنعتی غیرفعال در 60 مورد عارضه یابی شده‌اند.

معاون وزیر و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اظهار داشت: از ابتدای سال 1400 تا کنون 830 واحد راکد احیا و به چرخه تولید برگشته است.

رسولیان با بیان اینکه تعدادواحدهای راکد در کشور در حال کاهش است، گفت: واحدهای راکد نسبت به ابتدای سال،10 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه 950 هزار شغل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور ایجاد شده است، افزود: 25 خدمت حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور حمایت از نخبگان در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و توسعه صنعت انجام می‌شود.

انتهای پیام/363/ ع

نظر شما