شناسهٔ خبر: 50251694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر صنعت:

چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی کشور در آستانه ورود به چرخه تولید است

سمنان-ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: اجرای برنامه افزایش ۱۰ هزار هکتار اراضی صنعتی کشور ،چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی را در آستانه ورود به چرخه تولید قرار داده است .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی رسولیان روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح صنعتی "فولاد طرق تجارت"  شهرک صنعتی گرمسار استان سمنان در جمع خبرنگاران بیان کرد: پایش واحدهای صنعتی راکد با هدف استفاده از ظرفیت واحدهای صنعتی و احیای آن ها جهت افزایش ظرفیت تولید و ایجاد اشتغال‌زایی بنا بر دستور رئیس جمهوری در ۶۰ شاخص آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران تصریح کرد: توجه ویژه به واحدهای در حال ساخت و حل مشکلات آن ها و افزایش فرصت اشتغال در کشور از دیگر برنامه این سازمان است.

رسولیان ادامه داد: در شش ماه نخست سال، سه هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی کشور در مرحله نصب ماشین آلات قرار داشتند که اکنون تعداد آن به بیش از چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی رسیده است.

وی اضافه کرد: آمارها بیانگر افزایش روند صنعتی شدن و توسعه بنگاه‌های اقتصادی در کشور است.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت خاطرنشان کرد:پیگیری ها جهت تامین منابع  از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برای واحدهایی با درصد پیشرفت فیزیکی بالا در حال انجام است.

وی با اشاره به توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور عنوان کرد: سال گذشته، مجموع افزایش اراضی شهرک ها و نواحی صنعتی کشور حدود ۲ هزار هکتار بود که در برنامه امسال  ۱۰ هزار هکتار پیش بینی شده است.

رسولیان اظهار داشت: توسعه شهرکها و نواحی صنعتی در مناطق تقاضامحور و نیز با نگاه ویژه به مناطق محروم انجام می‌شود.

وجود ۵۰۰ واحد صنعتی راکد در کشور

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران درخصوص کمبود نیرو و زمین بیان کرد: در بسیاری از شهرک‌ ها و نواحی صنعتی کشور این مشکل وجود دارد که با خرید زمین از بخش خصوصی و حل مشکلات جدی در زمینه آب و برق، برنامه توسعه ۱۰ هزار هکتاری اراضی صنعتی کشور در برنامه قرار دارد.

رسولیان با اشاره به واحدهای صنعتی در تملک بانک ها افزود:این واحدها شامل واحدهای  فعال و غیرفعال است و طبق آمار سازمان صنایع کوچک، ۵۰۰ واحد راکد در کشور وجود دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به بازدید از شهرکهای صنعتی گرمسار و ایوانکی در غرب استان سمنان، تصریح کرد: با توجه به حجم تقاضای سرمایه‌گذاری در  شهرک‌ها و نواحی صنعتی ، برنامه سازمان صنایع کوچک ایجاد، ارتقا و توسعه زیرساخت‌های این مناطق در استان سمنان است.

وی تامین آب صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان را نیاز ضروری برشمرد و گفت: درصدد رفع مشکل آب مناطق صنعتی استان هستیم همچنین در پروژه های زیرساختی شهرک ها و نواحی استان سمنان در سال جاری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در سفری ۲ روزه از واحدهای تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان سمنان از غرب تا شرق این استان بازدید و یک طرح توسعه و یک واحد تولیدی را بهره برداری می کند./

نظر شما