شناسهٔ خبر: 50251449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دومین جشنواره موسیقی خانقاهی در سنندج برگزار می‌شود

سنندج - ایرنا - رییس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری سنندج گفت: به مناسبت ماه ربیع الاول و هفته وحدت دومین جشنواره موسیقی خانقاهی در این شهر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرکوت نجفی روز سه‌شنبه در نشست خبری مجازی با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت، اظهار داشت: با توجه به اینکه موسیقی خانقاهی در سنندج دارای ریشه کهن، تاریخی و هویتی است و این مهم در پیوستن سنندج به شبکه شهرهای خلاق یونسکو بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه این رویداد فرهنگی و هنری به عنوان یکی از اهداف شهر خلاق موسیقی و با لوگو و نشان یونسکو اعتبار جهانی خواهد داشت، یادآور شد: سال گذشته نیز اولین جشنواره موسیقی خانقاهی با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت مجازی برگزار شد.

رییس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری سنندج با اشاره به اینکه امسال نیز در ایام هفته وحدت دومین دوره این جشنواره برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره به صورت غیررقابتی و با توجه به شرایط کرونایی بدون حضور عمومی برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه جشنواره به صورت گروهی در گروههای پنج نفره تحت محوریت "مولودی خوانی" برگزار می شود از تمام گروههای علاقمند دعوت می‌شود برای ثبت‌نام حضور در جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر با ۲ شماره ۰۸۷۳۳۲۴۱۵۷۰ یا ۰۹۱۸۹۸۲۰۴۶۰ تماس بگیرند.

از دیدگاه اهل سنت ولادت پیامبر(ص) ۱۲ ربیع الاول و از دیدگاه تشیع ۱۷ ربیع الاول است و این هفته به نام هفته وحدت نامگذاری شده است.

نظر شما