شناسهٔ خبر: 50251407 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عادل عبدالمهدی در کنفرانس وحدت اسلامی:

باید برای مقابله با چالش‌های کنونی جهان اسلام آماده شویم

نخست وزیر سابق عراق با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد ویرانی در کشور‌های اسلامی، بر لزوم آمادگی برای مقابله با چالش‌های کنونی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عادل عبدالمهدی نخست وزیر سابق عراق در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی ضمن تبریک فرارسیدن سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) از حضور در این کنفرانس ابراز خرسندی کرد و گفت: این کنفرانس در کشور ایران برگزار می‌شود، ایران  و گفتمان ایرانی که به تنهایی توانسته است در طول تاریخ بزرگترین علما از مکاتب و مذاهب مختلف را تربیت کند.

وی با اشاره به نامگذاری هفته وحدت در ۴۰ سال پیش توسط امام خمینی (ره) ، برگزاری کنفرانس وحدت در این سال‌ها و همچنین تاکید مقام معظم رهبری بر مسئله وحدت، اظهار کرد: در عراق نیز آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر مردم عراق به ما فرموده است که اهل سنت از خود شما هستند.

نخست وزیر پیشین عراق با تاکید بر تلاش نیرو‌های خارجی و برخی عناصر داخلی برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان و ایجاد ترس و رعب میان آن‌ها و فریب خوردن برخی پیروان مذاهب و علمای آن‌ها تصریح کرد: دشمنان به دنبال ایجاد ویرانی در کشور‌های اسلامی هستند تا سیطره بر آن‌ها راحت‌تر شود.

عبدالمهدی از دخالت در امور داخلی ملت‌ها به عنوان جلوه‌ای از تلاش دشمنان برای به ضعف کشاندن کشور‌های اسلامی نام برد و تصریح کرد: علی رغم این مسائل مسلمانان دستاورد‌هایی را در زمینه‌های مختلف در سطح جهان داشته‌اند.

وی با اشاره به این که طبق آمار‌های غربی شمار مسلمانان در جهان به ۱.۹ میلیارد نفر می‌رسد، اظهار کرد: این آمار سهم بزرگی در جمعیت کل جهان دارد و دین اسلام نیز جزء پنج دین بزرگ جهان به شمار می‌رود.

نخست وزیر پیشین عراق در ادامه سخنان خود بر لزوم آمادگی برای مقابله با چالش‌های کنونی تاکید کرد و افزود: باید برای ایجاد وحدت و تقریب در سیاست‌های خود و در میان ملت‌هایمان تلاش کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما