شناسهٔ خبر: 50272204 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ادیان نیوز | لینک خبر

عادل عبدالمهدی: دشمنان با عناصر داخلی و ایجاد تفرقه به دنبا

عبدالمهدی به تلاش نیروهای خارجی و برخی عناصر داخلی برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان و ایجاد ترس و رعب میان آنها و همچنین فریب خوردن برخی پیروان مذاهب و علمای آنه

صاحب‌خبر -

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر سابق عراق در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی ضمن تبریک فرارسیدن سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) از حضور در این کنفرانس ابراز خرسندی کرد.

وی تصریح کرد: این کنفرانس در کشور ایران برگزار می‌شود، ایران گفتمان، ایرانی که به تنهایی توانسته است در طول تاریخ بزرگترین علما از مکاتب و مذاهب مختلف را تربیت کند.

نخست وزیر پیشین عراق با اشاره به نامگذاری هفته وحدت در ۴۰ سال پیش توسط امام خمینی (ره) و برگزاری کنفرانس وحدت در این سال‌ها و همچنین تأکید مقام معظم رهبری بر مسئله وحدت، گفت: در عراق نیز آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر مردم عراق به ما فرموده است که اهل سنت از خود شما هستند.

وی با تأکید بر تلاش نیروهای خارجی و برخی عناصر داخلی برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان و ایجاد ترس و رعب میان آنها و همچنین فریب خوردن برخی پیروان مذاهب و علمای آنها تصریح کرد: دشمنان به دنبال ایجاد ویرانی در کشورهای اسلامی هستند تا سیطره بر آنها راحت‌تر شود.

عبدالمهدی از دخالت در امور داخلی ملت‌ها به عنوان جلوه‌ای از تلاش دشمنان برای به ضعف کشاندن کشورهای اسلامی نام برد و تصریح کرد: علی‌رغم این مسائل، مسلمانان دستاوردهایی را در زمینه‌های مختلف در سطح جهان داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه طبق آمارهای غربی شمار مسلمانان در جهان به ۱.۹ میلیارد نفر می‌رسد، گفت: این آمار سهم بزرگی در جمعیت کل جهان دارد و دین اسلام نیز جزء پنج دین بزرگ جهان به شمار می‌رود.

نخست وزیر پیشین عراق در ادامه سخنان خود بر لزوم آمادگی برای مقابله با چالش‌های کنونی تأکید کرد و افزود: باید برای ایجاد وحدت و تقریب در سیاست‌های خود و در میان ملت‌هایمان تلاش کنیم.

نظر شما