شناسهٔ خبر: 50250280 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو :

محموله سرم های دپو شده در گمرکات احتمالا مجوز ندارند

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو : این سازمان اعلام کرده است هر محموله‌ای که مجوز دارد، ترخیص و نباید در گمرک دپو شود؛ آنچه که اکنون در گمرکات مانده احتمالا محموله‌هایی اند که مجوز ندارند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از وبدا، دکتر سید حیدر محمدی با اشاره به تعیین تکلیف ترخیص سرم‌های دپو شده در گمرکات، اضافه کرد: بر اساس قانون، اقلامی که ثبت سفارش داشته و از نهاد مربوطه مجوز دارند، می‌توانند به گمرک وارد و پس از طی تشریفات مربوطه ترخیص شوند.
وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه اگر کالایی که ثبت سفارش نکرده، مجوز نهاد مربوط را نداشته باشد و به گمرک برسد، مقصر کیست؟؛ ادامه داد: بخش زیادی از کالا‌هایی که در گمرک هستند ثبت سفارش ندارند و جالب این است که گمرک هم نمی‌داند کدام کالا‌های موجود مجوز داشته و کدام محموله‌ها مجوز ندارند.
دکتر محمدی با تاکید بر اینکه ما بار‌ها درباره این موضوع با گمرک نامه نگاری و اعلام کرده ایم برای ترخیص کالا‌هایی که به گمرک می‌رسند به سازمان غذا و دارو دسترسی برخط داده تا ما اقدامات لازم را انجام دهیم؛ یعنی محموله‌ای که مجوز داشته ترخیص و اقلامی که مجوز نداشته باشند برگشت داده شوند. اینکه این موضوع، تعیین تکلیف نمی‌شود و گمرک مدام توپ را در زمین دیگر سازمان‌ها می‌اندازد، جای تعجب دارد.
 
موضوع ارز مربوط به بانک مرکزی بوده و به سازمان غذا و دارو مرتبط نیست
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در ادامه درخصوص ماجرای سرم‌هایی که اکنون در گمرک دپو شده اند، تصریح کرد: سازمان غذا و دارو اعلام کرده است هر محموله‌ای که مجوز دارد، ترخیص و نباید در گمرک دپو شود. آنچه که اکنون در گمرکات مانده احتمالا محموله‌هایی هستند که مجوز ندارند.
وی افزود: شرکت‌هایی که با ارز دولتی دارو وارد می‌کنند تا ارز خود را تحویل نگیرند، کالای خود را ترخیص نمی‌کنند؛ موضوع ارز مربوط به بانک مرکزی بوده و به سازمان غذا و دارو مرتبط نیست.

برچسب‌ها:

نظر شما