شناسهٔ خبر: 50250222 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

برنامه‌های تهران را گام به گام پیش خواهیم برد

شهردار تهران گفت:اگر کسی بخواهد برای انتصابات فشاری را تحمیل کند با دیوار سختی برخورد خواهد کرد و شناخت من در موضوع انتصابات نسبی بوده و قاعده‌ها را گذاشته‌ام و باید پاسخگوی قاعده‌ها باشم.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان_علیرضا زاکانی شهردار تهران که صبح امروز در صحن شورای شهر تهران برای ارائه گزارش از عملکرد و انتصابات خود حاضر شد ضمن عذرخواهی بابت عدم حضور در جلسه شورا گفت: برخی برای خبرداری و یا علاقه به دیده شدن اخبار کذبی را در مورد بیماری من منتشر کردند.

وی با بیان این‌که شهرداران مناطق به صورت سرفصل نکات لازم را گزارش دهند افزود: در این یک و نیم ماهی که شهردار تهران هستم اهل کار سابقه‌ای و میلی نیستم و شورای شهر شهر هم این رویه را قبول ندارد.

وی تاکید کرد: ما برای اینده افقی ترسیم کردیم و گام‌به گام به هدف نزدیک می‌شویم. شبانه روز تلاش کردم تا شناخت و‌اشراف به موضوعات شهر تهران داشته باشم و در جلساتی که با ارگان‌های مختلف و سازماندهی داشتم بیش از آنچه زبان باشم گوش دادم.

زاکانی با بیان این‌که ده کارگروه برای بررسی مشکلات و اقدامات تشکیل دادم افزود: این کارگروه موظف بود اقدامات نیمه‌کاره و ناتمام و مشکلات را بررسی کند که به لطف خدا تحقیقات انجام شد و به این ترتیب از مرحله شناخت عبور کردیم.

شهردار تهران ادامه داد: در ابتدا بزرگ‌ترین چالش ما حقوق پ دستمزد بود، زیرا تمام تلاش شهرداری به این صورت بود که از ۲۸ شروع می‌شد و تا ۱۵ادامه داشت تمام تلاش کردیم برای پرداخت به موقع در ۲۸ ماه بدون خلاف و دست‌کاری تمامی حقوق و دستمزد‌ها پرداخت شد. امروز دیگر دغدغه حقوق و دستمزد نداریم، زیرا نظم در ساختار حاکم شده است و به گفته دوستان معجزه رخ داده است و‌جدول حداقلی‌ها برای سه ماه آینده بسته شد.

وی خاطرنشان کرد: خزانه واحد در شهرداری که سال‌ها شهردار‌ها جرات نداشتند به سمت آن بروند در این دور برقرارشد و موجب شد شفافیت در دریافت‌ها و پرداخت‌ها در پیش گرفته شد.

زاکانی با بیان این‌که تلاش کردیم از همه برای انتصابات رزومه بگیریم و‌همچنین پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند خائن است کسی که قوی‌تر از او باشد و فرد ضعیف‌تر بگمارید و این مسأله خیانت به خدا و مردم محسوب می‌شود من هم این حدیث را آویزه گوشم کردم افزود:اگر کسی بخواهد برای انتصابات فشاری را تحمیل کند با دیوار سختی برخورد خواهد کرد و شناخت من در موضوع انتصابات نسبی بوده و قاعده‌ها را گذاشته‌ام و باید پاسخگوی قاعده‌ها باشم.


شهردار تهران با تامید بر این‌که هیچ یک از دوستان شورا فشاری به بنده برای انتصابات نیاورده‌اند و همه مسائل مطرح شده گمانه‌زنی‌های خارج از شورا است ادامه داد: برخی آرزو‌های خودشان را به ما تحمیل می‌کنند و می‌گویند بین شورا و شهرداری اختلاف است. البته ناگفته نماند که اختلاف نظر مشکلی نیست و قاعده قرآنی هم محسوب می‌شود و اینجا پادگان نیست که همه دستور بگیرند شهرداری و اعضای شورا هماهنگی کاملی با یکدیگر دارند و پیشنهادات را در مورد انتصابات گرفته‌ام و در کانون ارزیابی و هیأت ۹ نفره انتصابات پیشنهاد‌ها هم بررسی شده است.

زاکانی عنوان کرد: مدل انتصابات انجام شده کاری بود کارستان و پیشروترین مدل انتخاب افراد برای شهر بود. همچنین دلیل برخی از تعویق‌ها برای انتصابات اطمینان از جنبه استعلامی از دستگاه‌های نظارتی بود.

برچسب‌ها:

نظر شما