شناسهٔ خبر: 50248287 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان باید بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد

نمایندگان مجلس مقرر کردند تا نظام رتبه بندی معلمان بر اساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعیین و اجرا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 27 مهر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان مقرر کردند که اجرای این لایحه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند جامع علمی کشور باشد. 

این مصوبه بر اساس اصل ماده (1) بوده و از 246 نماینده حاضر در صحن مجلس، 182 نماینده به آن رای موافق دادند و 24 رای هم مخالف بود ضمن اینکه 5 رای هم ممتنع بود .

در ماده 1 این لایحه آمده است:

در اجرای جزء (2) بند «الف» ماده (63) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و به منظور کیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت‌ها براساس تخصص و شایستگی ها، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی، توسعه مستمر و نظام‌مند شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه ای و تربیتی و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایت‌مندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هویت حرفه‌ای معلمان براساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نظام رتبه‌بندی معلمان مطابق مواد این قانون تعیین و اجرا می‌شود. 

انتهای پیام/

نظر شما