شناسهٔ خبر: 50242941 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به گزارش شبکه العهد عراق

بیانیه کمیته هماهنگی مقاومت عراق خطاب به تظاهرکنندگان

کمیته هماهنگی مقاومت عراق از تظاهرکنندگان خواست، به فرصت طلبان اجازه سوء استفاده از تظاهرات آن‌ها برای ضربه زدن به منافع عمومی و خصوصی را ندهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه العهد عراق، کمیته هماهنگی مقاومت عراق در پی تظاهرات مردمی در اعتراض به نتیجه اعلام شده انتخابات پارلمانی این کشور، در بیانیه ای ضمن تاکید بر سرقت آرای ملت عراق توسط کمیساریای عالی انتخابات، از تظاهرکنندگان خواست به فرصت طلبان اجازه سوء استفاده از تظاهرات مسالمت آمیز آن‌ها جهت ضربه زدن به منافع عمومی و خصوصی را ندهند. در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(و همه پیرو فرمان خدا و رسول باشید و هرگز راه اختلاف و تنازع نپویید که در اثر تفرقه ترسناک و ضعیف شده و قدرت و عظمت شما نابود خواهد شد، بلکه همه باید یکدل، پایدار و صبور باشید، که خدا همیشه با صابران است.) (آیه ۴۶ سوره انفال)

ملت غیور، به ویژه قبایل اصیل، طرفداران و دوستداران نامزد‌هایی که آرای آن‌ها در بدترین انتخابات تاریخ عراق و چه بسا بدترین انتخابات در سطح جهان، به سرقت رفته است. شکی نیست که شما از حق کامل تظاهرات مسالمت آمیز برای ابراز مخالفت و خشم خود درباره سرقت اراده و رأیتان توسط کمیساریای عالی انتخابات برخوردار هستید.

کمیساریای انتخابات از حمایت برخی طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی برخوردار است که به دنبال خیر و منفعت برای عراق عزیز و ملت آزاده و سرافراز ما نیستند ملتی که همه اشکال اشغالگری و عادی سازی روابط را نپذیرفته اند. ما خواسته‌های قانونی شما را که بر شواهد منطقی و آمار روشن استوار بوده، و به دنبال بازگرداندن حق به صاحبان آن است، درک می‌کنیم.

از تظاهرکنندگان می‌خواهیم که با توجه به موارد زیر اجازه سوء استفاده از تظاهرات را به خفاش‌های تاریکی یعنی بعثی‌ها و وابستگان سفارت‌های بیگانه ندهند.

اول: اجازه آسیب زدن به منافع عمومی و خصوصی را به کسی ندهید، بلکه این منافع باید از سوی شما مورد محافظت قرار گیرند.

دوم: اجازه مسدود کردن راه‌ها و مختل کردن منافع مردم را ندهید، زیرا که شما وسیله‌ای برای خدمت رسانی به مردم و تحقق منافع آن‌ها هستید.

سوم: نیرو‌های امنیتی ما سپر عراق و دژ مستحکم آن هستند و بزرگداشت و احترام به آن‌ها یک وظیفه قانونی، میهنی و اخلاقی است و شما بهترین کمک و پشتیبان آن‌ها بودید و هستید، بنابراین همان طور که آن‌ها از شما محافظت کردند و جان خود را در راه حفظ سلامتی و امنیت شما فدا کردند، بزرگی و احترام آن‌ها را حفظ کنید.

چهارم: از نیرو‌های امنیتی قهرمان می‌خواهیم که یاریگر ستمدیدگان و دژ مستحکم عراق و مردم آن باشند.

کمیته هماهنگی مقاومت عراق در تاریخ ۱۰-۱۸-۲۰۲۱

 

نظر شما