شناسهٔ خبر: 50239236 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عاملی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وضعیت بورسیه‌های دانشجویان فاقد شرایط علمی از زبان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی/ رشته امر به معروف و نهی از منکر راه اندازی می‌شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره بورسیه‌های فاقد شرایط علمی دانشجویان توضیحاتی را ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره راه اندازی رشته امر به معروف و نهی از منکر ویژه دانشجویان دکتری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: قرار است که رشته‌ای به نام امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌ها ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی تاسیس شود.

او افزود: تاسیس رشته مقطع دکتری نیازی به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ندارد و باید سازمان گسترش آموزش عالی وزارت علوم این موضوع را تایید کند، اما بنده اطلاعات دقیقی از این موضوع ندارم.

عاملی درباره دانشجویان بورسیه شده از سال‌های ۸۵ تا ۹۲ گفت: ۳۰۲۶ دانشجو را بورسیه کرده ایم که بر حسب نظر عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی حدود ۳۰ نفر آن‌ها هنوز تعیین تکلیف نشده اند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مابقی دانشجویانی که ۳۰۲۶ نفر به عنوان بورسیه بوده اند تعیین تکلیف شده اند، یعنی عضو هیئت علمی شده اند و برای آن‌ها جایابی صورت گرفته است، ولی تعداد کمی هستند که هنوز تعیین تکلیف نشده اند، چرا که موقعیت شغلی متناسب با رشته شأن فراهم نشده یا ظرفیت‌ها و توانایی‌هایی علمیشان توسط دانشگاه‌ها احراز نشده است.

عاملی گفت: باید گفت که ۹۹ درصد بورسیه‌ها تعیین تکلیف شده اند و مابقی را هم در دستور کار داریم.

انتهای پیام/

نظر شما