شناسهٔ خبر: 50238730 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آبرسانی به ۷۵۷۹ خانوار در استان کرمان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: امروز ۷ هزار و ۵۷۹ خانوار متشکل از ۲۹ هزار و ۸۴۵ نفر از نعمت آب شربِ با ثبات برخوردار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در مراسم آبرسانی به روستای بدرآباد در شرق استان (نرماشیر) گفت: منطقه شرق استان کرمان، یک منطقه محروم است که امروز مصادف با ۲۶ مهرماه و سالروز شهادت شهیدان پاسدار انقلاب اسلامی به دست اشرار بود که سبب شد، امنیت برای مردم این خطه برقرار باشد.

 او بیان اینکه سپاه پناهگاه و جان پناه مردم در حوزه خدمات رسانی است، افزود: نگاه سپاه، نگاه سیاسی و قومی نیست؛ بلکه نگاه دین، اهل بیت و نگاه انقلابی است و این باید به عنوان الگویی برای سیستم اجرایی کشور در نظام ولایی و انقلاب اسلامی قرار بگیرد.

 سردار معروفی با تأکید بر اینکه در زمان حوادث غیرمترقبه، کسی منتظر ابلاغ فرمانده‌کل نباشد، تصریح کرد: در حقیقت زمانی که ما منتظر فرمان و دستور می‌مانیم، خسارت‌های زیادی به بار می‌آید.

او با اعلام اینکه خدمات سپاه به مردم بی منت است و دنبال تشکرِ مردم نیستیم، گفت: سپاه متعلق به مردم است و غیر از دو قلم ممنوعه اسلحه و مهمات، هر چه در سپاه است، متعلق به مردم هست و باید در اختیار مردم قرار گیرد.

 فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: امروز در منطقه شرق استان،  مهمان طوایف و عشایری هستیم که افتخار دارند در زمانی که استکبار تلاش داشت، مردم شرق در انتخابات شرکت نکنند، بین ۹۲ تا ۹۴ درصد مردم پای صندوق‌های رای آمدند.

سردار معروفی افزود: این مردم پای دین و حرف امامشان ایستادند و ثابت کردند راه شهیدان، مخصوصاً شهید بزرگ حاج قاسم سلیمانی را ادامه می‌دهند.

او تصریح کرد: ما در استان کرمان برای حوزه محرومیت‌زدایی با تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، اولویت‌هایی را برای حوزه محرومیت‌زدایی دنبال کردیم که نخستین آن ها، زدودن تنش آبی در استان کرمان بود.

سردار معروفی بیان کرد: اولویت بعد بهداشت، اشتغال، مسکن، خدمات اجتماعی مانند ازدواج آسان و ... است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در زمینه ازدواج آسان طی پارسال ۲ هزار و ۷۰۰ جهیزیه با کمک کمیته امداد به زوجین کمک کردیم، گفت: در ایام کرونا ۲۶۰ هزار بسته‌معیشتی بین ۶۲ هزار خانواده شناسایی شده طی ۴ تا ۵ مرحله توزیع شد و همچنین در زمینه ساخت مسجد، حسینیه و غسال خانه نیز کار‌هایی انجام شده است.

 سردار معروفی با اشاره به اینکه امروز شاهد آبرسانی به روستا‌های محروم هستیم، افزود: طی پارسال در قرارگاه شهید سلیمانی ۳۶ روستا را آبرسانی کردیم و طی شش ماهه امسال نیز ۳۵ روستا آبرسانی شدند.

او تصریح کرد: امروز به فضل الهی و همت جهادگران، ۶۳ روستا که تنش آبی شدید داشتند آبرسانی شد و ۲۴ روستا نیز با اصلاح پمپاژ آب به پایه رسیدند.

سردار معروفی بیان کرد: همچنین در دومین سالگرد شهید سلیمانی نیز ۶۳ روستا آبرسانی می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: امروز شهرستان‌های نرماشیر، فهرج، جیرفت، بم، ریگان، رودبار جنوب، رفسنجان و انار که تقریباً ۷ هزار و ۵۷۹ خانوار بودند آبرسانی شدند.

سردار معروفی افزود: این پروژه بزرگ با کمک واقف بزرگ حاج آقا ابراهیمی و آبفای استان کرمان و خیرین به ثمر رسید.

او تصریح کرد: جا دارد از بنیاد علوی در ایجاد ۴ حلقه چاه که ۲۴ روستا از آب آن بهره مند می‌شوند، قدردانی کرد؛ چرا که این کار ارزشمند و بزرگ حدود یک و نیم میلیارد تومان هزینه داشته است، به طوری که ته زنی شد و بعد از ۷ لیتر در ثانیه به ۴۰ لیتر در ثانیه رسید.

انتهای پیام/ب

نظر شما