شناسهٔ خبر: 50237701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین: خوشنویسی با فرهنگ مردم عجین شده است

قزوین- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: خوشنویسی، هنری است که از دیرباز با فرهنگ‌ مردم ایران عجین شده و در طول سالیان سیر تحول را گذرانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد حسین  اسماعیلی رور دوشنبه در مراسم اختتامیه ششمین دوسالانه خوشنویسی قزوین که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان برگزار شد، افزود: خوشنویسی همواره به عنوان یک هنر ناب ایرانی و اسلامی شناخته شده و با فرهنگ و ادب ایرانی آمیخته و عجین شده است و از این منظر دارای جایگاهی ویژه می باشد که ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران را می‌توان گامی موثر برای معرفی این هنر ارزنده دانست.
وی اظهار  داشت : اعتلای بیش از پیش جایگاه هنر خوشنویسی و ایجاد بستری مناسب برای ارائه ظرفیت ها و قابلیت های این هنر از مهم ترین اهدافی است که برای برگزاری این دوسالانه در نظر گرفته شده است.
اسماعیلی تصریح کرد: خوشبختانه این دوسالانه به عنوان مهم ترین رویداد خوشنویسی کشور از سال ۸۸ در تقویم فرهنگی کشور گنجانده شده است و  به عنوان تنها رویداد بزرگ فرهنگی کشور در خارج از پایتخت در حال برگزاری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد : امسال نیز قزوین با تاریخ درخشان آن نظیر پایتختی ۵۷ ساله ایران و  پایتختی خوشنویسی کشور این ظرفیت را برای رونق و شکوفایی این هنر ایجاد کرده و امروزه به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران بستر تعالی و رشد هنر خوشنویسی را در کشور فراهم کرده است.
وی خاطرنشان کرد: امروزه هنرمندان خوشنویسی کشور به قزوین به عنوان پایگاه متمرکز هنر خوشنویسی در ایران نگاه می کنند که ارسال یکهزار و ۱۴۰  اثر برای شرکت در این دوره از جشنواره بارقه های امید را برای ایجاد یک جریان هنری موثر در کشور ایجاد نموده است.
اسماعیلی اضافه کرد: دوسالانه خوشنویسی این ظرفیت را دارد که در سطح بین المللی برگزار شود و امیدواریم در دورهای آتی با محویت قزوین بتوانیم این جشنواره را با ابعاد بین المللی برگزار کنیم تا پر قدرت در مقابل کسانی که قصد دارند با خرج هزینه های هنگفت این هنر را به نام خود سند بزنند، بایستیم.
وی تصریح کرد: سرزمین قزوین بیش از اینکه به قطب صنعتی و اقتصادی شهره شود باید به جایگاه اصلی خود که تمدن، فرهنگ، هنر و اندیشه است بازگردد و شایسته نیست که این دیار فرهنگساز از امکانات اولیه فرهنگی و هنری محروم باشد و هنرمندانش به ناچار ترک دیار کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: امیدواریم روزی شاهد این باشیم که قزوین پایتخت خوشنویسی جهان و این جشنواره محل گردهمایی خوشنویسان برجسته از تمام دنیا باشد که این آرزو دست یافتنی است و قطعا با حمایت مسولین و نگاهی جدی به توانمندی های فرهنگی و هنری قزوین قطعا به زودی شاهد تحقق این رویا خواهیم بود.
در این مراسم از کتاب میرعماد و کتاب پنجمین دوره دو سالانه خوشنویسی ایران در قزوین رونمایی شد.
 ششمین دوسالانه خوشنویسی ایران ۲۶مهرماه /امروز/ به میزبانی قزوین پایتخت خوشنویسی ایران برگزار شد

نظر شما