شناسهٔ خبر: 50236714 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

دوسالانه خوشنویسی ایران می تواند در سطح بین المللی برگزار شود

اسماعیلی گفت: دوسالانه خوشنویسی ایران این ظرفیت را دارد که در سطح بین المللی برگزار شود و قزوین این آمادگی را دارد محوریت این جریان را بر عهده گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدحسین اسماعیلی» در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره دوسالانه ملی خوشنویسی ایران که امروز (دوشنبه ۲۶ مهر) در کاخ موزه چهلستون قزوین برگزار شد، بیان کرد: خوشنوسی به عنوان هنر ناب ایرانی و اسلامی شناخته شده و دارای جایگاه ویژه ای است و ششمین دوسالانه خوشنویسی ایران، گامی ارزنده در معرفی این هنر ارزشمند است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: این دوسالانه با تصویب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۸۸ در تقویت هنری کشور گنجانده شده و به عنوان رویدادی مهم در کشور محسوب می شود که ۵ دوره متوالی برگزار شده و امسال برگزاری ششمین دوره این جشنواره را شاهد هستیم.

 

وی عنوان کرد: قزوین و تاریخ درخشان آن و ۵۷ سال پایتختی ایران و پایتختی خوشنویسی کشور، شایستگی برای میزبانی این رویداد مهم را فراهم کرده است.

 

اسماعیلی اعلام کرد: رسیدن یک هزار و ۱۴۱ اثر به این جشنواره بارقه های امید را برای ایجاد جریان هنری موثر در بستر این دوسالانه میسر کرده و امیدواریم شاهد ارتقای هنر ارزنده خوشنویسی باشیم.

 

وی تصریح کرد: این دوسالانه این ظرفیت را دارد که در سطح بین المللی برگزار شود و قزوین این آمادگی را دارد محوریت این جریان را بر عهده گیرد تا کسانی که در خارج مرزها با هزینه های هنگفت سعی دارند این هنر ایرانی اسلامی را به نام خود زنند، این خیام باطل را از سر خود بیرون کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطر نشان کرد: قزوین بیش از اینکه به عنوان قطب صنعتی و اقتصادی شهره شود، باید به جایگاه والای خود در حوزه هنر و اندیشه بازگردد و امید داریم روزی شاهد باشیم قزوین پایتخت خوشنویسی جهان و این دوسالانه محل حضور هنرمندان بزرگ خوشنویسی دنیا باشد که این مهم دست یافتنی است.

 

پایان پیام/293

نظر شما