شناسهٔ خبر: 50234759 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد قزوین شد

قزوین - ایرنا- "محمد مهدی اسماعیلی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعدازظهر دوشنبه وارد قزوین شد و مورد استقبال استاندار و دیگر مسوولان این استان قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اسماعیلی برای حضور در آیین اختتامیه ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی به قزوین سفر کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه شرکت در این مراسم از نمایشگاه دوسالانه ملی خوشنویسی در قزوین نیز بازدید می کند؛ در بخش نمایشگاهی این رخداد ۲۰۰ اثر به نمایش گذاشته شده است.

قزوین لقب پایتخت خوشنویسی ایران را داراست.

به گزارش ایرنا، یکهزار و ۱۴۰ اثر به ششمین دو سالانه خوشنویسی قزوین ارسال شده است که یک رکود در طول ۶ دوره برگزاری این دو سالانه محسوب می‌شود.

پس از بررسی این آثار توسط هیات انتخاب، ۲۵۰ اثر به مرحله حضوری نویسی بخش مسابقه راه پیدا کردند که در رشته‌های نستعلیق، شکسته، ثلث، نسخ و نقاشی‌خط با هم رقابت کردند.

همچنین در بخش نمایشگاهی نیز ۲۰۰ اثر برگزیده از ۲۲ تا ۳۰ آبان ماه در سرای تاریخی عالی‌قاپو و نگارخانه بانو در سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین در معرض دید عموم قرار دارد.

مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان ششمین دوسالانه خوشنویسی عصر امروز /دوشنبه ۲۶ مهرماه/ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز محوطه تاریخی چهلستون با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان و هنرمندان ملی و استانی برگزار می‌شود.

در این مراسم از استاد محمد سلحشور و استاد عباس  پارس مهر از پیشکسوتان خوشنویسی قزوین تجلیل خواهد شد.

نظر شما