شناسهٔ خبر: 50232544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نشست جمعی از علمای اهل تسنن و تشیع خراسان جنوبی

مذهب عامل اختلاف نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مذهب عامل اختلاف نیست و آنچه مهم است و عنوان ذاتی دارد دین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با جمعی از علمای اهل تسنن و تشیع با تبریکمذهب عامل اختلاف نیست هفته وحدت گفت: مذهب عامل اختلاف نیست و عنوان ذاتی ندارد، آنچه مهم است و عنوان ذاتی دارد ، دین است.

آیت الله عبادی افزود: باید در هر کاری راه کارشناسی آن پیدا شود و نباید به دشمن اجازه سوء استفاده داد.

وی گفت: وصول به وحدت در هر امری یک مسئله تجربه شده است و راه وصول به وحدت التزام به قانون است.

نماینده ولی فقیه در استان با توجه به اینکه فطرت انسان حق طلب است، افزود: اگر جامعه بشری باطنش را درست کند، همه امور ظاهری درست می شود و پایبند بودن به قانون مساویست با اصلاح امور.

آیت الله عبادی افزود: اگر همه مسلمانان ملتزم به قانون باشند دشمن جرات نمی کند که چپ نگاه کند.

وی گفت: آگاهی و التزام و یکی شدن مسلمانان می تواند دهان دشمنان را ببندد.

امام جمعه اهل سنت بیرجند هم در این جلسه گفت: امروز در جامعه شاهد هستیم که امت مسلمان ،  بدترین دوران حیات خود را سپری می کند و خشنوت‌ها، افراط گری‌های دینی و کشتار بی رحمانه انسان‌های بیگناه توسط انسان‌های جاهل و نادانی انجام می شود که منتسب به اسلام هستند.

مولوی فاروقی افزود: دشمنان اسلام هم این خشنوت‌ها را بهانه‌ای برای تبلیغ ، علیه اسلام قرار داده اند.

وی با اشاره به اینکه همین جنایت‌ها باعث شده تا از پیشرفت اسلام در غرب جلوگیری شود، گفت: اسلام تنها دینی است که در آن به مدارا و رعایت حقوق بشر توصیه شده است و در دین اسلام ظلم و تبعیض حرام است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند افزود: ریختن خون و تجاوز به آبرو و حیثیت و مال مسلمان در این دین حرام و مسمانان نباید به یکدیگر ظلم کنند.

وی گفت: من تعجب می کنم از آنانی  که دم از اسلام می زنند اما مسلمانان را در خانه خدا به شهادت می‌رسانند و مسلمانان باید بیدار باشند که یکی از علت‌هایی که امروز این نا آرامی‌ها و کشتار‌های بی رحمانه در جهان ادامه دارد همان تفرقه و اختلاف است.

فاروقی افزود: امروز مسلمانان باید با هم متحد و منسجم شوند و باید بیدار باشند و نگذارند تا دشمنان بینشان تفرقه بیندازند

امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: اگر امروز همه سران کشور‌های اسلامی در کنار هم بودند و از آرمان‌های فلسطین و مظلومین حمایت میکردند آمریکا و تمام کشور‌های غرب با تمام صلاح‌های پیشرفته‌ای که دارند جرات نگاه کردن به مسلمانان را نداشتند.

مولوی فاروقی افزود: امروز شاهد هستیم که در داخل کشور‌های اسلامی، دشمنان عواملی دارند برای ایجاد اختلاف و تفرقه و برای کشتن برادران مسلمان تا بر علیه اسلام و بدنام کردن مسلمانان بهانه‌ای داشته باشند.

وی گفت: علت این تفرقه این است که از قرآن و از سیره پیامبر دور شدیم و اگر ما به قرآن و سیره پیامبر برگردیم اختلافی باقی نمی‌ماند و دشمنان اسلام هم جرات نمی کنند هر کشوری که بخواهند اشغال و منابع و ثروت آن را به یغما ببرند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه هم گفت: در روایات آمده که حرمت مومن از حرمت کعبه بالاتر است و باید مومنین اتحاد و انسجام خود را حفظ کنند.

مولوی عبدالهی افزود: کسانی که برای وحدت مسلمین قدم برمی دارند اعتصام به حب الله می کنند و کسانی که بر طبل تفرقه و اختلاف می‌کوبند آن‌ها با خدا رابطه‌ای ندارند و از حب الله دور هستند.

وی گفت: امروز وحدت مسلمین از اوجب واجبات است و آنچه واضح و آشکار است این است که دشمنان اسلام امروز حربه تفرقه و اختلاف را به عنوان حربه برتر انتخاب کردند و به صورت‌های مختلف در صفوف مسلمین شکاف ایجاد می کنند تا بتوانند به آرزو‌های پستشان برسند و ما با اتحاد نباید بگذاریم به این آرزویشان برسند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه با اشاره به اتفاقات ناگواری که اخیرا در کشور افغانستان رخ داده است، گفت: می طلبد که مسلمانان عالم برای این اتحاد کنند و مجامع دینی و علمای اسلام حوزه های علمیه باید وارد میدان شوند و این آفت را از چهره پاک اسلام بزدایند.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هم گفت: دشمن در این کشور انتظار داشت آتش فتنه و اختلاف راه بیندازد اما با اتحاد مسلمین به هدفش نرسید.

حجت الاسلام مشرفی افزود: در استان خراسان جنوبی حدود ۵۰ شهید اهل سنت داریم و مشارکت معنا داری در پیشبرد اهداف نظام و اسلام و تحقق گام دوم و تمدن عظیم اسلامی وجود دارد.


وی گفت: برای حفظ این انسجام و اتحاد در داخل کشور استمرار و ارتقا بخشیدن به این مسئله ارزشمند باید این تحلیل ها به همه جوانان کشور برسد و متوجه نقشه دشمن شوند.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت افزود: امروز که مرزها از نظر اطلاع رسانی و تبلیغات برداشته شده است تک تک ما می توانیم و موظفیم در این عرصه ایفای نقش کنیم.

نظر شما