شناسهٔ خبر: 68105765 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۳۰ میلیارد ریال هزینه درمان بیماران خاص در همدان پرداخت شد

همدان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال بابت هزینه درمان ۱۸ هزار و ۹۳۷ نفر از بیماران خاص، سخت درمان و مزمن این استان امسال پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

فریبرز نیاستی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از افزایش حمایت های بیمه سلامت از بیماران خاص خبرداد و افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال آن بابت هزینه‌های درمانی ۵۰ هزار و ۴۴۹ بیمار خاص، سخت درمان و مزمن (بیماران نشاندار شده) پرداخت شد.

وی اضافه کرد: امسال در راستای تکمیل بسته های زیر پوشش صندوق حمایت از بیماری های خاص و سخت درمان هفت قلم داروی موثر در درمان سرطان که پیش از این فاقد پوشش بیمه پایه درمانی بود زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت همدان با اشاره به پوشش بیمه ای هزینه های درمان ناباروری و نازایی گفت: ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای یک هزار و ۱۶۹ زوج نابارور استان همدان پرداخت شده است.

نیاستی درباره اهمیت توجه به پیشگیری از بیماری به منظور مدیریت هزینه های درمانی بیان کرد: پیشگیری همواره یکی از موضوعات با اهمیت بیمه سلامت محسوب می‌شود بنابراین بیمه سلامت با سهیم شدن در تشخیص‌ زودهنگام بیماری ها تلاش می‌کند با جریان‌سازی اطلاعات سلامت در کشور بتواند در امر پیشگیری تاثیرگذار باشد.

وی افزود: پیشگیری آنچنان دارای اهمیت است که سال گذشته «معاونت پیشگیری و خدمات پایه سلامت» در سازمان بیمه سلامت ایجاد شد و این موضوع نویدبخش رویداد و نگرش جدید در نظام بیمه‌ای کشور در حوزه بیمه سلامت است.

نیاستی اضافه کرد: در این راستا می طلبد همه مردم و بیمه شدگان با خودمراقبتی و اصلاح سبک زندگی زمینه ساز پیشگیری از بروز بیماری شوند.

جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت استان همدان یک میلیون و ۵۷ هزار و ۷۸۶ نفر است.

نظر شما