شناسهٔ خبر: 50232481 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

برای گسترش آموزشگاه‌های آزاد در مناطق محروم برنامه‌های ویژه داریم

حسینی نیا گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای این اختیار را دارد تا برای گسترش آموزشگاه‌های آزاد از تسهیلات و تبصره ۱۸ استفاده کند که مبلغی حدود هزار و صد میلیارد ریال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در جمع خبرنگاران گفت: اگر ما نسبت شغل و جمعیت کشور ایران را درنظر بگیریم، ۱۰ میلیون نفر از افراد شاغل که آموزش دیده اند، بایستی مجدد تحت آموزش قرار بگیرند، در غیر این صورت کشور را با چالش جدی شاغلین امروز و بیکاران ده سال آینده روبه رو خواهد کرد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: این سازمان درنظر دارد که با نگاه به آینده در مسیر خود قرار بگیرد و یک آینده نگاری اصولی را در تصمیمات خود اثر دهد، همچنین  ما در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، کشور را برای آینده و تحولات آن آماده کنیم.

وی با بیان اینکه  راه حل‌های گذشته توانایی حل مسائل آینده را ندارند ادامه داد: بایستی با راه حل‌های آینده مسائل جدید و مسائل امروز را  در زمان فعلی حل کنیم که این شیوه رویکرد اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای را تشکیل خواهد داد و به تبع آن در بخس اعظمی از راهکار‌ها و پروژه‌هایی که سازمان فنی و حرفه‌ای دارد، تحول اساسی خواهیم داشت.

حسینی نیا گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای در دو بخش دولتی و غیر دولتی متولی موضوع آموزش است. در بخش دولتی حدود ۱۲ هزار آموزشگاه آزاد در سراسر کشور فعالیت می‌کنند که مسئله نظارت و حمایت از این آموزشگاه ها و پشتیبانی‌های فنی از لحاظ بحث استاندارد سازی را سازمان فنی و حرفه‌ای انجام می دهد.

وی افزود: در مجمتع بخش ۶۴۰ مرکز آموزش دولتی وجود دارد که در واقع به شکل دولتی در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند، طبیعتا تقسیم کاری به این صورت خواهد بود که آموزش‌های روتین و معمولی با بیش از ۶ هزار و پانصد استاندارد‌های آموزشی به مخاطبان خود  ارائه شود.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای تصمیم دارد تا با واگذاری این ۶ هزار و پانصد استاندارد به بخش خصوصی، توسعه‌ی این بخش صورت بگیرد و معتقدیم توانمندی‌های بسیاری در بخش مردمی برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و افزایش چتر مهارت آموزی در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد:  سازمان فنی و حرفه‌ای تصمیم دارد که وارد هیچ آموزشی نشود مگر در شرایطی که بخش خصوصی توانایی انجام آن مهارت یا علاقه‌ای به حضور در مراکز و نقاط خاص جغرافیایی را نداشته باشد.

حسینی نیا یادآور شد: بحث توسعه‌ی آموزشگاه‌های آزاد نیز از جمله محتوای برنامه‌ی سازمان فنی و حرفه‌ای است، همچنین از تعداد ۱۲ هزار آموزشگاه آزاد، بخش بزرگی از آن که بیش از ۸۵ تا ۹۰ درصد این آموزشگاه را تشکیل می‌دهد فقط در پنج رشته همانند صنایع دستی، مراقبت و زیبایی، کامپیوتر، دوزندگی و خیاطی متمرکز شده اند.

وی ادامه داد: این در حالی است که بیش از ۶ هزار و پانصد استاندارد آموزشی داریم و از تمام افرادی که علاقه‌مند و دارای توانایی در توسعه و آموزش‌های مهارتی هستند دعوت می‌کنیم تا به نیاز اصلی کشور پاسخ داده شود.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: ما اولین سازمانی هستیم که به استقبال اجرای قانون تصویب فضای کسب و کار رفته ایم و خوشبختانه در چند وقت اخیر در مجلس با این موضوع موافقت شده است که در حال حاضر موافقت اصولی و مجوز ارائه‌ی آموزش‌ها در قالب آموزشگاه آزاد را در مدت زمان سه روز صادر می‌کنیم.

وی ادامه داد: صادر شدن مجوز بیش از ۱۰۰ آموزشگاه آزاد و وارد شدن آن‌ها به چرخه‌ی آموزش‌های مهارتی نشان از استقبال خوب و بی نطیر در این مدت کوتاه دارد.

حسینی نیا یادآور شد: سازمان فنی و حرفه‌ای این اختیار را دارد تا برای گسترش آموزشگاه‌های آزاد از تسهیلات و تبصره ۱۸ به قصد کمک به راه اندازی آموزشگاه‌هایی که در مناطق محروم، مناطق حاشیه شهرها، روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته که تحت چتر آموزش مهارتی نیستند استفاده کند که مبلغی حدود هزار و صد میلیارد ریال را تمدید کرده ایم.

انتهای پیام/

 

نظر شما