شناسهٔ خبر: 50225115 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

لژیونری که افتخار ایران شد

یاسمن فرمانی بانوی فوتبالیست اردبیلی که رویایی بزرگ را به واقعیت تبدیل کرد

یاسمن فرمانی بانوی فوتبالیست اردبیلی که رویایی بزرگ را به واقعیت تبدیل کرد دنیا فوتبال آقایان ایران را باعلی دایی اردبیلی وفوتبال بانوان ایران را بایاسمن فرمانی اردبیلی می شناسد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، درحالی که حضور فوتبالیست های بانوی ایرانی درلیگ های خارجی یک رویای بزرگ بود ولی یاسمن فرمانی فوتبالیست اردبیلی باپشتکار وتوانمندی واستعدادی که داشت این رویارا به واقعیت تبدیل کرد وهم اکنون درشارلوای بلژیک توپ می زند.
یاسمن فرمانی متولد 23 بهمن 1373 در اردبیل بوده وبا 170 سانتی متر قد بعنوان هافبک از 12 سالگی فوتبال را از اردبیل شروع کرد.
این فوتبالیست سابقه بازی در تیم پارس جنوبی و همیاری اورمیه و ملوان بندرانزلی را دارد ودراین تیم ها درخشش قابل توجهی داشت .
یاسمن فرمانی در 13 بهمن 1397 با علی قلی زاده فوتبالیست تیم ملی ایران ازدواج کرد و باهم راهی کشور بلژیک شدند.
فرمانی 1 شهریور 1399 به عضویت تیم بانوان شارلروا بلژیک درآمد ودراین تیم هم بسیارموفق عمل کرده و رضایت مربیان خودرا به دنبال داشته است.
یاسمن فرمانی دربازی های اخیر تیم ملی هم موفق ظاهرشد و همراه باتیم ملی به مسابقات آسیایی راه یافت.
این فوتبالیست اردبیلی پله های موفقیت را باپشتکار خود یکی یکی طی کرده وهم اکنون به اسطوره ای تبدیل شده است که الگویی برای دختران فوتبالیست درکشور محسوب می شود.
یاسمن فرمانی ۳۸ بازی ملی داشته و ۴گل ملی هم برای تیم ملی بانوان به ثمر رسانده است.
اردبیل مهد فوتبالیست های بزرگ همچون علی دایی و کریم انصاریفرد وعلی قلی زاده ، اکبر ایمانی، سجاد شهبازاده بوده که آوازه وشهرت جهانی دارند وهم اکنون هم یاسمن فرمانی فوتبالیست بانوی اردبیلی در رده بانوان به یک چهره ورزشی بین المللی تبدیل شده است .
بی شک من بعد هم ازیاسمن فرمانی در تیم ملی و تیم باشگاهی اش شارلوا خبرهایی خوبی خواهیم شنید چرا که پشتکار واستعداد این فوتبالیست تمام نشدنی بوده و روزبه روز باتمرین وتلاش برانگیزه اش افزوده می شود.
اردبیلی ها هم همیشه از یاسمن فرمانی فوتبالیست بااخلاق وباشخصیت و توانمند به نیکی یاد کرده ومی کنند وچرا که این لژیونر همیشه برای اردبیل وکشور افتخار آفرین کرده است و بی شک همانطور که دنیا فوتبال آقایان ایران راباعلی دایی اردبیلی می شناسد وفوتبال بانوان ایران رانیز بایاسمن فرمانی اردبیلی می شناسد.

 

بیشتر بخوانید:

  • هفته تربیت بدنی و ورزش، آغاز مسیر توسعه سلامت جامعه
  • اولین قدم برای شروع مذاکرات لغو تحریم ها و اجرای تعهدات برجامی است

برچسب‌ها:

نظر شما