شناسهٔ خبر: 50226014 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بانوی فوتبالیست اردبیلی رویایی بزرگ را به واقعیت تبدیل کرد

یاسمن فرمانی بانوی فوتبالیست اردبیلی با پشتکار، توانمندی و استعدادی که داشت رویایی بزرگ را به واقعیت تبدیل کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، در حالی که حضور فوتبالیست های بانوی ایرانی در لیگ های خارجی یک رویای بزرگ بود ولی یاسمن فرمانی فوتبالیست اردبیلی با پشتکار و توانمندی و استعدادی که داشت این رویا را به واقعیت تبدیل کرد و هم اکنون در شارلوای بلژیک توپ می زند.

یاسمن فرمانی متولد 23 بهمن 1373 در اردبیل بوده وبا 170 سانتی متر قد بعنوان هافبک از 12 سالگی فوتبال را از اردبیل شروع کرد.

این فوتبالیست سابقه بازی در تیم پارس جنوبی و همیاری اورمیه و ملوان بندرانزلی را دارد و در این تیم ها درخشش قابل توجهی داشت .

یاسمن فرمانی در 13 بهمن 1397 با علی قلی زاده فوتبالیست تیم ملی ایران ازدواج کرد و باهم راهی کشور بلژیک شدند.

فرمانی 1 شهریور 1399 به عضویت تیم بانوان شارلروا بلژیک درآمد و در این تیم هم بسیارموفق عمل کرده و رضایت مربیان خودرا به دنبال داشته است.

یاسمن فرمانی دربازی های اخیر تیم ملی هم موفق ظاهر شد و همراه باتیم ملی به مسابقات آسیایی راه یافت.

این فوتبالیست اردبیلی پله های موفقیت را با پشتکار خود یکی یکی طی کرده وهم اکنون به اسطوره ای تبدیل شده است که الگویی برای دختران فوتبالیست در کشور محسوب می شود.

یاسمن فرمانی ۳۸ بازی ملی داشته و ۴گل ملی هم برای تیم ملی بانوان به ثمر رسانده است.

اردبیل مهد فوتبالیست های بزرگ همچون علی دایی و کریم انصاریفرد و علی قلی زاده ، اکبر ایمانی، سجاد شهبازاده بوده که آوازه و شهرت جهانی دارند و هم اکنون هم یاسمن فرمانی فوتبالیست بانوی اردبیلی در رده بانوان به یک چهره ورزشی بین المللی تبدیل شده است .

بی شک من بعد هم از یاسمن فرمانی در تیم ملی و تیم باشگاهی اش شارلوا خبرهایی خوبی خواهیم شنید چرا که پشتکار و استعداد این فوتبالیست تمام نشدنی بوده و روز به روز با تمرین و تلاش برانگیزه اش افزوده می شود.

اردبیلی ها هم همیشه از یاسمن فرمانی فوتبالیست با اخلاق و باشخصیت و توانمند به نیکی یاد کرده و می کنند. چرا که این لژیونر همیشه برای اردبیل و کشور افتخار آفرینی کرده است و بی شک همانطور که دنیا فوتبال آقایان ایران را با علی دایی اردبیلی می شناسد و فوتبال بانوان ایران را نیز با یاسمن فرمانی اردبیلی می شناسد.

انتهای پیام/ع

نظر شما