شناسهٔ خبر: 50214990 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسئولان ۴۰ انجمن اولیا و مربیان برتر استان یزد تجلیل شدند

یزد- ایرنا -مسئولان ۴۰ انجمن اولیا و مربیان برتر یزد که سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ با توجه به همکاری و پیگری امور واحدهای آموزشی و رفع نیازهای مدرسه حایز رتبه های برتر ملی و استانی شدند ،روز یکشنبه در آیینی با حضور جمعی از مسئولان در مهریز تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش یزد با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان ( ۲۴ تا ۳۰ مهر ) گفت: پیوند و ارتباط اولیا و مربیان بهترین و مناسب‌ترین فرصت برای فراهم کردن زمینه‌های تحقق همکاری و همدلی میان خانه و مدرسه است.

محسن موحدی فرد، افزود: همکاری برای نیل به اهداف نظام تعلیم و تربیت و بهبود هرچه بهتر دانش‌آموزان از راه آگاه‌سازی اولیا به مسایل دینی، تربیتی و اخلاقی در برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده، مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده و یادگیری محلی با آنان در هماهنگ کردن روش‌های تربیتی و آموزشی در محیط خانه و مدرسه موثر است.

وی، پیوند اولیا و مربیان را محوری‌ترین سند آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: مهمترین محور در آموزش و پرورش، مدرسه محوری است که اولیا می‌توانند نقش پررنگی در این زمینه داشته باشند زیرا اولیا و مربیان تکیه‌گاه بزرگ و ارزشمندی برای آموزش و پرورش هستند.

این مسئول آموزشی استان یزد با قدردانی از فعالیت انجمن‌های اولیا و مرببان استان از رتبه برتر در جذب فنی حرفه‌ای در کشور خبر داد و اظهار کرد: همانطور که یزد در رتبه آزمون سراسری دانشگا ها دارای رتبه برتر ملی  است  در فنی و حرفه‌ای هم حایز  رتبه برتر ملی در سال جاری شد.

همچنی نورعلی عباسپور، مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌ و پرورش امروز در سفر یکروزه به یزد در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان یزد گفته بود که هم‌اکنون ۸۰۰ هزار نفر از والدین دانش آموزان به عنوان فرهیختگان کشور در این تشکل مراکز آموزشی کشور حضور فعال دارند و در چارچوب تحقق اهداف نظام آموزشی با مسئولان مدرسه به طور مستمر و داوطلبانه همکاری می کنند.

به گزارش ایرنا، وی افزود: این اعضا در کنار کارکنان مدرسه ، مربیان و فرهنگیان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها تعامل و فعالیت صادقانه ای دارند.

وی با بیان اینکه رویکرد وزارت آموزش و پرورش تقویت انجمن‌های اولیا و مربیان در واحدهای آموزشی است، ادامه داد: مطالبه‌گری خانواده‌ها از طریق اعضای شورای انجمن‌ها نقش مهمی در تحقق اهداف آموزشی دارد.

وی یکی از مهمترین دغدغه های موجود در آموزش و پرورش را وجود برخی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق در میان والدین دانش آموزان و افزایش آن اشاره کرد و گفت: باید برای پیشگیری از این معضل اجتماعی در کشور اقدام لازم از سوی کارشناسان صورت گیرد .

ابه گفته عباسپور بر اساس نظام تعلیم و تربیت، تقویت انجمن‌های اولیا و مربیان جزو برنامه‌های محوری است و همه باید در بخش‌های مختلف برای تحقق عملی آن در کشور همکاری و اقدام کنند.

همزمان با آغاز سال تحصیلی  جاری ۲۸۵ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۷ مدرسه در ۱۰ هزار و ۹۸۷ کلاس درس از طریق آموزش های حضوری ، غیرحضوری و یا ترکیبی حضور پیدا کردند که این تعداد نسبت به سال تحصیلی قبلی ۱۷ هزار نفر افزایش دارد. 

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها سکونت دارند و از مجموع جمعیت روستایی ۹ هزار نفر عشایر هستند که عمدتا در خاتم و  ابرکوه زندگی می کنند. 

نظر شما