شناسهٔ خبر: 50214878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نبود مشکل درتامین مرغ

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی : مشکلی در تامین مرغ ِآذربایجان غربی وجود ندارد .

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزآذربایجان غربی ،کرامتی با اشاره به اینکه در راستای تداوم تولید گوشت مرغ امروز بیش از ۲۶۵ تن مرغ در کشتارگاه های استان کشتار و به بازارعرضه شد.گفت: این میزان مرغ کشتار شده به تعداد ۱۶۳ هزار و ۴۸۸ قطعه با وزن بیش از ۲۶۵ تن در سطح ۱۲ کشتارگاه طیور استان تولید و روانه بازار شده است.


وی با بیان اینکه جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش طیور استان به اندازه کافی صورت گرفته است گفت: میزان مرغ مورد نیاز روزانه استان ۲۱۰ تا ۲۳۰ تن است که در حال حاصر تولید روزانه بیش از نیاز استان است.


کرامتی اضافه کرد: بیشترین میزان تولید گوشت مرغ مربوط به کشتارگاه های شهرستان ارومیه به میزان ۹۸ تن و مابقی به سایر کشتارگاه های استان است.


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طی ۶ ماهه  اول سال جاری میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است و نیاز است برنامه ریزی و تمهیدات لازم توسط زنجیره ها برای تداوم و پایداری تولید در ۶ ماهه دوم نیز صورت گیرد.


کرامتی با اشاره به اینکه در استان ۷۳۶ مرغداری گوشتی فعال است، افزود: ۱۶ میلیون قطعه مرغ، ظرفیت تولید آنها در هر دوره ۴۵ روزه است.

وی اضافه کرد: ۶ کارخانه جوجه کشی با ۹۴ میلیون قطعه ظرفیت تولید، ۱۵ کشتارگاه طیوربا ظرفیت ۳۹ هزار ۵۰۰ قطعه کشتار در ساعت، ۲۷ واحد کارخانه خوراک دام و طیور با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۳۶ هزار تن در استان فعال است که می‌تواند در هدایت این استان به رده‌های بالای تولید و صادرات این محصول نقش ایفا کند.

نظر شما